MANIPULACIJE Z MALIMI DELNIČARJI Seznam forumov MANIPULACIJE Z MALIMI DELNIČARJI
Manipulacije z malimi delničarji, Splošna Plovba d.o.o.,Portorož, morske in obmorske znamenitosti, svet premoženja in svet potrošnikov, socialne in čustvene stiske ter vzpodbude
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




MORSKE in OBMORSKE ZNAMENITOSTI
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 51, 52, 53  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    MANIPULACIJE Z MALIMI DELNIČARJI Seznam forumov -> MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 15 Jan 2019 13:27    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

FIGOV TOP

Zgodba se giblje med legendo in fantazijo in je natančno premišljena. Dogajanje se prične na rtu Ronek, na meji med občinama Piran in Izoli z umišljenim srečanjem piranskega violinista Tartinija(1692 - 1770) in izolskega pesnika Besenghija (1797 - 1849) in se nato razvije v znamenito legendo o figovem topu, ki so jo tako Pirančani kot Izolani od nekdaj prikrojevali lastnim interesom in pripovedovali sebi v prid tako, da so smešili drug drugega: Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked

PIRANSKA FIGOVA VOJNA

Legenda oziroma zgodba o vojni med Izolo in Piranom ima korenine zelo daleč v zgodovini. Vse naj bi se začelo pred osmimi stoletji, a se še do danes ni zaključilo. In to kljub temu da so omenjene zgodbe ostale le še del posmeha in zbadljivk med prebivalci obeh občin. Jasno, vsako mesto ima svojo različico zgodbe in v obeh so "frajerji" in zmagovalci domačini, tepci in poraženci pa sosedje. Tukaj je piranska plat te zgodbe.

"V preteklosti so bili spori med istrskimi mesti dokaj pogost pojav. Še najpogostejši so bili med Izolo in Piranom. Najbolj so se prepirali in spopadali zaradi meje. Mejo med občinama Izola in Piran je določil oglejski patriarh leta 1212. Izolski kmetje, poljedelci in pastirji pa so mejnike često premikali, kajpak sebi v prid. Izola, najmanjša občina, vrinjena med Koprom in Piranom, se je vedno počutila pod nekakšnim pritiskom interesov obeh sosed. To se je kazalo tudi v temperamentu Izolanov. V očeh Pirančanov so bili dokaj trmasti in nepoboljšljivi. Dovolj jim je bilo pravdanja in vojskovanja z njimi in so se odločili za neke vrste vzgojne ukrepe.

Oglejski patriarh Volfger je že istega leta 1212 sklenil urediti nesoglasja, ki so se vlekla med občinama Piran in Izola zaradi obmejnih posesti in ozemelj ter medsebojnih meja. Določil je pet zanesljivih mož, ki so prisegli na Sveti Evangelij, da bodo v dobri veri in brez zvijače določili in označili mejo, kar so tudi storili. Obe strani sta se obvezali pod kaznijo 1000 mark denarjev, da bosta mejo za vedno spoštovali. Kdor pa se tega ne bo držal, bo moral drugemu plačati polovico kazni, pol pa oglejskemu patriarhu.

Vojne med Izolo in Piranom zaradi meje pa so se kljub temu nadaljevale. Leta 1320 je izolski Veliki svet na svoji seji z glasovanjem s kroglicami sprejel sklep o petletnem premirju s Piranom. Za prekršitelje so bile kazni dokaj visoke, vendar je tudi to bolj malo zaleglo. Z bitkami so nadaljevali.

Ko so Izolani izgubili eno od bitk, je piranski župan ukazal, naj se vsi zaposleni na izolski Občini, od vratarja do podestata (župana), zglasijo na Starem trgu v Piranu. In res so se. Za kazen pa so morali s kanelo pihati oslu v zadnjico. Ob posmehovanju Pirančanov so kazen izpolnili vsi, izolski župan, ki je bil zadnji na vrsti, pa se je temu uprl, rekoč: "Jaz ne bom pihal, ko pa so vsi pred menoj imeli v ustih kanelo." A kazen je bila kazen in vsi so jo morali izpolniti. To je veljalo tudi za podestata. Končno je le pristal, da bo tudi sam pihal, vendar so mu morali kanelo obrniti, da tako ni pihal iz strani, iz katere so vsi drugi pihali pred njim.

Jezni in užaljeni Izolani pa še niso dali miru in so se odločili, da napadejo Piran. Tokrat z morja. Na veliko barko so namestili top, ki so ga sami izdelali, in sicer iz figovega debla. Vkrcali so se na barko in odrinili proti Piranu. Ko so se približali mestu, je poveljnik ukazal, naj ladjo zasidrajo in pripravijo topovske krogle za izstreljevanje. Tako so vojaki tudi naredili. Ko so iz figovega topa izstrelili prvo kroglo, je ta eksplodirala na ladji in pobila nekaj vojakov. Tedaj je kapitan velel, naj takoj prenehajo s streljanjem, in dejal: "Če je toliko mrtvih tu na barki, si predstavljate, koliko jih je šele v Piranu!" in ukazal vrnitev v Izolo. Pirančani pa so se mirno sprehajali ob obali."
Povzeto po knjigi Alberta Pucerja: Istrske Štorje
https://www.regionalobala.si/novica/spori-borbe-in-figov-top
https://www.slovenskenovice.si/novice/slovenija/izolski-zupan-je-pihal-oslu-v-zadnjico
https://books.google.si/books/about/Figov_top.html?id=8sueAAAACAAJ&redir_esc=y


Nazadnje urejal/a zoran13 16 Jan 2019 20:25; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 16 Jan 2019 20:16    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

DOLGOVI PRETEKLOSTI

/13/...glede na to, da segajo gornji dogodki kar 11 let pred sedanjim nastopom mandata novega župana Danila Markočiča in novokonstituiranega Občinskega sveta v Izoli, bi bilo zelo primerno, da bi prepustili reševanje tega težkega bremena, tistim v takratni političnem atriju, ki so zakrivili in bili akterji takratnega dogajanja. To, da bomo sedaj vsi davkoplačevalci prizadeti in bo močno okrnjeno delovanje vseh v Izoli zaradi zaradi izplačila ogromne škode, ki z obrestmi znaša 1.900.000 €, bo močno načelo občinski proračun, saj je že sedaj v sklepu o začasnem financiranju Občine Izola od januarja 2019 do marca 2019, že primanjkljaj - 509.301 €. Gordijski vozel se samo še bolj zapleta...uresničitev predvolilnih in povolilnih obljub pa še bolj: Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Razz Shocked Question Idea Evil or Very Mad
/izola.si/wp-content/uploads/2018/12/URADNE-OBJAVE-25_2018.pdf

BLOKADA RAČUNA & R MERCURI

Izolska občina vložila ugovor zoper sklep o izvršbi podjetja R Mercuri

Danes je izolska občina vložila ugovor zoper sklep o izvršbe podjetja R Mercuri iz Bistrice ob Sotli v višini skoraj 1,9 milijona evrov. V ugovoru občina predlaga drugačno izvršilno sredstvo in ugovarja zoper rubež na občinski denar.

Poleg tega je izolska občina vložila tudi predlog za odlog izvršbe, saj je zoper sodbo Višjega sodišča v Mariboru vložila izredno pravno sredstvo.

Izolski župan Danilo Markočič se je s sodbo v zadevi R Mercuri seznanil že dva dni pred nastopom svojega županovanja in se v letošnjem letu že večkrat sestal s predstavniki podjetja R Mercuri iz Bistrice ob Sotli s ciljem, da bi izvršbo v višini 1,9 milijona evrov zamaknili do sprejema novega proračuna. Do dogovora ni prišlo, občina pa je včeraj prejela sklep o izvršbi.

Ves razpoložljiv denar za poplačilo upnika
Kljub trenutni blokadi občinskega računa, ki pomeni, da gredo vsa vsakodnevno razpoložljiva sredstva za poplačilo upnika, je župan že pred prejetjem sklepa o izvršbi, skupaj s strokovnimi službami in pooblaščeno odvetniško družbo, preučil in pripravil več možnih ukrepov, če bi do izvršbe dejansko prišlo, so sporočili iz izolske občine.

Občina Izola je takoj danes vložila ugovor zoper sklep o izvršbi. Strokovne službe so pripravile izračun višine sredstev, ki so potrebna za izvajanje temeljnih nalog občine. Slednja so izvzeta iz izvršbe in zato ne bi smela biti predmet izvršbe. Občina tako meni, da ni zadržkov, da sodišče ugovora zoper rubež denarja, ki je nujno potreben za delovanje občine, ne bi upoštevalo in kar se da hitro ugodilo ugovoru. S tem bi dosegli, da bi občina normalno delovala in občani ne bi občutili negativnih posledic izvršbe.

Prav tako je občina izkoristila zakonsko možnost, da predlaga sodišču, da slednje dovoli drugo izvršilno sredstvo, in sicer izvršbo na nepremičnine namesto na denar. Občina Izola ima namreč več nepremičnin, ki so primerne za prodajo in ocenjuje, da bi na ta način bila sposobna poplačati upnika in hkrati zaščititi interese občanov, so sporočili iz izolske občine. Župan Markočič je skupaj s strokovnimi službami že pripravil seznam parcel z ocenjeno vrednostjo, ki bi lahko bile predmet prodaj, in ga priložil sodišču skupaj z ugovorom.

Predlog za odlog izvršbe
Občina je podala tudi predlog za odlog izvršbe, ker je zoper sodbo mariborskega višjega sodišča vložila izredno pravno sredstvo. To pomeni, da upnik ne bi zasegel občinskega premoženja vse do zaključenega revizijskega postopka, ko bi bilo znano, ali vrhovno sodišče potrjuje dosedanje sodbe oziroma je po ponovni preučitvi primera zavzelo drugačno stališče in morda zadevo vrnilo v ponovno sojenje.

Višje sodišče v Mariboru je enkrat že zavrnilo tožbeni zahtevek družbe R Mercuri, kar pomeni, da je menilo, da slednja do odškodnine ni upravičena, sporočajo iz izolske občine. Kasneje se je odločitev ravno na podlagi presoje vrhovnega sodišča povsem spremenila in je isto sodišče v Mariboru tožbenemu zahtevku ugodilo.
https://www.regionalobala.si/novica/neprijeten-zacetek-markocicevega-mandata-izolska-obcina-ob-skoraj-dva-milijona-zaradi-placila-odskod
https://www.regionalobala.si/novica/blokiran-racun-izolske-obcine-placati-so-morali-slaba-dva-milijona-odskodnine
https://www.primorske.si/primorska/istra/izolska-obcina-vlozila-ugovor-zoper-sklep-o-izvrsb
https://www.regionalobala.si/novica/po-blokadi-obcinskega-racuna-markocic-miri-kljub-temu-da-je-situacija-zelo-resna-ni-razlogov-za-prep
https://www.regionalobala.si/novica/izolski-smc-pozval-markocica-k-sklicu-izredne-seje-v-najkrajsem-moznem-casu-naj-obvesti-izolane-kako
https://www.regionalobala.si/novica/izolski-obcini-odblokirali-racune-sodisce-odlocilo-da-se-odlozi-izvrsba-terjatve-za-40-dni
https://www.primorske.si/primorska/istra/obcini-izola-po-odlocitvi-sodisca-odblokirali-racu

ODLOG ZA 40 DNI


Okrajno sodišče v Piranu je sklenilo, da se izolski občini odloži izvršba terjatve podjetja R Mercuri za 40 dni, kar pomeni, da se posledično odblokirajo tudi bančni računi občine, so pojasnili na Občini Izola. Po zagotovilih župana Danila Markočiča 40-dnevni odlog zadostuje, da bo občina v tem času zagotovila sredstva za poplačilo dolga.

V svoji obrazložitvi se je sodišče sklicevalo na to, da se sme izvršba odložiti, ko so za to podani posebej upravičeni razlogi. Upoštevalo je izrednost in nujnost situacije, saj gre za izterjavo izredno visokega zneska, v teku pa je izvršba na denarna sredstva ter premičnine, med katerimi so tudi takšne, ki jih občina nujno potrebuje za opravljanje svojih temeljnih nalog oz. dejavnosti. Glede na to, da je dolžnica občina, ki ne more kar tako prenehati s svojim obstojem in delovanjem, je sodišče ocenilo, da upniku ne bo nastala večja škoda, kot bi nastala dolžnici, če do odloga ne bi prišlo, so povzeli na občini.

Župan Danilo Markočič je ob tem zagotovil, da je 40-dnevni odlog zadosten, da bo občina v tem času zagotovila sredstva za poplačilo dolga ter v vmesnem času zagotovila povsem normalno delovanje občinske uprave. Občina bo imela odblokirane račune, zato občinski proračunski uporabniki ne bodo občutili nobenih posledic.

Delovanje občine ter občinskih javnih zavodov bo nemoteno

Sicer pa občina intenzivno dela tudi na pripravi proračuna za leto 2019, pri čemer pazi na skrbnost porabe sredstev. Delovanje občine ter občinskih javnih zavodov bo nemoteno, vendar pa bo zaradi rezervacije obveznosti v višini 1,9 milijona evrov v mejah skrbnega poslovanja, so še navedli.

Župan Markočič je celotno problematiko že obravnaval na kolegiju občinskega sveta ter predstavnike svetniških skupin in svetniških list seznanil tudi z možnimi rešitvami. Obenem je poudaril, da je vložen revizijski postopek, zato bo treba počakati tudi na odločitev vrhovnega sodišča.

V začetku leta je postala izvršljiva odškodninska terjatev podjetja R Mercuri iz Bistrice ob Sotli zoper občino v višini skoraj 1,9 milijona evrov. Toliko naj bi skupaj z obrestmi znašala izgubljena poslovna priložnost. R Mercuri je namreč leta 2005 kupil približno 2300 kvadratnih metrov veliko zemljišče s 600 kvadratnimi metri veliko halo, nato pa z nekim hrvaškim podjetjem sklenil predpogodbo za prodajo v višini 3,03 milijona evrov ob pogoju, da v enem letu prenehajo veljati prostorske omejitve za tisto območje. Do tega ni prišlo, R Mecuri pa je kasneje zemljišče prodal Raiffeisen Leasingu za 1,9 milijona evrov.

Občina v tem času ni dosegla dogovora z upnikom, v začetku tedna pa je prejela sklep o izvršbi, s tem pa so občini tudi blokirali bančne račune. Na občini so zato predlagali odlog izvršbe, vzporedno pa na vrhovno sodišče še predlog za revizijo postopka.
https://www.regionalobala.si/novica/izolski-obcini-odblokirali-racune-sodisce-odlocilo-da-se-odlozi-izvrsba-terjatve-za-40-dni
https://www.primorske.si/primorska/istra/obcini-izola-po-odlocitvi-sodisca-odblokirali-racu

R MERCURI

R MERCURI O TOŽBI OBČINE IZOLA: "18 let so vztrajali v nezakonitem ravnanju, župan Markočič je bil v času nakupa vodja kabineta Pečanove"

V zvezi z odškodninsko tožbo zoper izolsko občino so se oglasili tudi v podjetju R Mercuri, ki od občine terja 1,9 milijona evrov odškodnine. V odprtem pismu so opozorili, da je dolg občine nastal zaradi več let trajajočega nezakonitega ravnanja s tem, ko je vztrajala pri uporabi začasnega prostorskega ukrepa, za katerega ni imela podlage. Kot je naš portal pojasnila Tadeja Hočevar, prokuristka podjetja R Mercuri, so izolsko občino opozarjali na protipravno situacijo vse od leta 2008. "Na občini sem bila 65-krat in spoznala vse župane ter predstojnike uradov," pravi Hočevarjeva in dodaja, da je bil prav zdajšnji župan Danilo Markočič v času nakupa 'sporne nepremičnine' leta 2004 vodja kabineta županje Brede Pečan.

Podjetje R Mercuri iz Bistrice ob Sotli je tožbo zoper izolsko občino vložilo zaradi izgubljene poslovne priložnosti. Pred poldrugim desetletjem je namreč kupilo zemljišče s halo, za katero je kasneje sklenilo predpogodbo o prodaji v višini dobrih treh milijonov evrov pod pogojem, da v enem letu na območju prenehajo veljati prostorske omejitve. Šlo je za začasne ukrepe prepovedi parcelacije zemljišč in novogradnje na širšem območju ladjedelnice, ki pa niso bili odpravljeni. Posledično je R Mercuri zemljišče kasneje prodal po bistveno nižji ceni, razliko v ceni pa je poskušalo dobiti preko tožbe zoper občino Izola.

Sodišče je odločilo, da je bistriška družba upravičena do odškodnine in sklenilo, da mora občina skupaj z obrestmi plačati 1,9 milijona evrov. Sodba je postala izvršljiva v začetku letošnjega leta. Posledično so zaradi izvršbe občini Izola blokirali bančne račune. No, občina je nato preko piranskega okrajnega sodišča uspela doseči 40-dnevni odlog izvršbe in odblokiranje računov. V tem času naj bi občinski svet sprejel rebalans proračuna, s čimer bi zagotovili sredstva za poplačilo dolga. Občina Izola je tudi vložila zahtevo za revizijo postopka pri vrhovnem sodišču.

* Piransko sodišče je dovolilo deblokado bančnih računov izolske občine. V R Mercuri te informacije še niso prejeli, se jim pa zdi zelo nenavadno. "Če bi šlo za večje podjetje, se to gotovo ne bi zgodilo," je prepričana prokuristka Tadeja Hočevar.

Neskončen štiriletni prostorski ukrep

Včeraj je Hočevarjeva na izolskega župana Markočiča naslovila odprto pismo, v katerem je izpostavila, da je plačilna obveznost občine nastala izključno na podlagi njene odškodninske odgovornosti zaradi najmanj 18 let trajajočega nezakonitega ravnanja občine, ker je ta samovoljno vztrajala pri uporabi leta 2000 sprejetega začasnega, štiriletnega prostorskega ukrepa prepovedi gradnje in drugih posegov, kljub temu, da najkasneje od avgusta 2005 za izvajanje te prepovedi ni imela več nikakršne veljavne pravne podlage.

Kdo je vedel za zadevo in kdo ni?

Kot je navedla Hočevarjeva, so nezakonito in protipravno ravnali tudi občinski uslužbenci in funkcionarji, ki so kljub neštetim ustnim in pisnim opozorilom, uveljavljali in zaračunavali polno nadomestilo za uporabo stavnega zemljišča. 'Posamezniki na občini so torej škodo povzročali kontinuirano, zavestno in namerno,' je prepričana Hočevarjeva.

* "Rezultat osem let trajajočega pravdanja ni za občino nikakršna novost, kljub temu pa ta do zdaj ni oblikovala potrebnih zakonskih rezervacij. Opozorili smo jih že leta 2008," poudarjajo v R Mercuri. Leta 2015 so na ljubljanski pravni fakulteti naročili pravno mnenje, iz katerega izhaja, da je podaljševanje uporabe začasnih prostorskih ukrepov brez zakonske podlage. "Edina naša napaka je bila, da smo v dobri veri in s poštenimi nameni kupili zazidljivo in povsem funkcionalno sprejemljivo - kar izhaja tudi iz vseh prostorskih in urbanističnih dokumentov občine - zemljišče, pri tem pa nismo računali na možnost nezakonitih izvajanj s strani lokalne skupnosti. Tako očitne in brezobzirne zlorabe ni moč pričakovati."

"Tudi mi nimamo za plače"

V R Mercuri so glede medijskih navedb o svojem finančnem stanju navedli, da nimajo sredstev za izplačilo plač in zato tudi nimajo zaposlenih, da pa so v to situacijo zašli "zgolj in izključno zaradi dosedanjega protipravnega in nezakonitega ravnanja občine, saj je bila družba povsem onemogočena v svojih docela legalnih investicijskih in legitimnih poslovnih namerah".
https://www.regionalobala.si/novica/r-mercuri-o-tozbi-obcine-izola-18-let-so-vztrajali-v-nezakonitem-ravnanju-zupan-markocic-je-bil-v-ca


PER ASPERA AD ASTRA
Prek trnja do zvezd

BOB DNEVA

"V teh prijetnih, z lučkami obsijanih dneh človek sam sebe včasih prevara, da mu je lepo, in se celo zakreditira, da lahko kupi darila. Občutek dajati je pomemben, a potem zmanjka za osnovne življenjske potrebe."
Rok Metličar,predsednik škofijske Karitas Celje
Sreda, 19. december 2018
www.vecer.com/vecerplus/bob-dneva

BOB DNEVA

"Vsi želimo biti mojstri v svojem poklicu, službi, kaj pa naše življenje? Na to, da bi bili mojstri življenja, smo pozabili."
Dr. Uroš Dobnikar, kirurg travmatolog
Ponedeljek, 7. januar 2019
www.vecer.com/vecerplus/bob-dneva

BOB DNEVA

"Že več kot četrt stoletja smo v kapitalističnem gospodarskem sistemu, naši vodilni ekonomisti in politiki pa še vedno živijo v svojem svetu. Zato se v gospodarsko tekmovanje s konkurenco podajamo z loki in sulicami proti puškam in topovom."
Peter Glavič, ekonomist
Torek, 8. januar 2019
www.vecer.com/vecerplus/bob-dneva

BOB DNEVA

"Živimo v poplavi obljub, kako priti do boljšega počutja in večje učinkovitosti. Prav bi bilo, da v pristojnih ustanovah delujejo strokovne službe, ki bi ustrezno prebrale zrnje od plev."
Andreja Mikuž, klinična psihologinja
Sreda, 9. januar 2019
www.vecer.com/vecerplus/bob-dneva


Nazadnje urejal/a zoran13 27 Mar 2019 22:49; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 22 Jan 2019 14:19    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

PTICE OKOLI NAS

/13/...pred tremi leti sem montiral na macesen na našem vrtu, lepo obarvano in zaščiteno hranilno hišico in od takrat redno hranim predvsem s sončičnimi semeni različne vrste ptic. Hišica je bila skrbno narejena, pobarvana in polakirana z neškodljivimi laki, da bi ne motili ptičkov. Tudi njene barvne nianse z okraski so bile izbrane skrbno, da bi ne bile preveč vpadljive in s tem odganjale ptičkov. Tako je na vrtu vedno veselo, saj s svojim prelepim petjem venomer polepšajo jutro in dan. Posebej lepo jih je opazovati, ko se iz sosednjih vej spustijo do hišice, vzamejo kakšno sončnično zrno in ga hitijo zobati na kakšni bližnji veji mandlja. Že po načinu petja se sliši, kakšne volje so in z značilnim petjem opozorijo, ali jim preti kakšna nevarnost, mačka, pes, vrana ali kakšna oseba, ki je prišla preblizu. Vsem tistim, ki imete možnost vrt opremiti s takšno hranilnico, svetujem, da to naredijo in tako, pomagajo pticam skozi mraz in zimo: Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

PTICE OKOLI NAS

Ptice okoli nas bomo letos šteli ob ponedeljka, 21. do nedelje, 27. januarja 2019

Tudi letos vas vabimo, da skupaj z nami preštejete ptice okoli svojih domov. Se vam zdi zamisel enkratna, vendar ste skeptični, ker ptic ne poznate dobro? Brez skrbi, za vas smo pripravili nekaj kratkih napotkov in gradiv, ki vam bodo pomagali pri določanju ptic in beleženju podatkov. Sedaj pa res ni več izgovora, da ne bi skupaj šteli ptic, kaj ne? Gremo v akcijo!

KAKO LAHKO SODELUJEM V AKCIJI PTICE OKOLI NAS?

Akcija Ptice okoli nas bo v letu 2019 potekala ob ponedeljka, 21. do nedelje, 27. januarja. V tem tednu si morate enkrat vzeti pol ure časa in opazovati ptice na poljubni lokaciji. To je lahko v okolici doma, ob ptičji krmilnici, na krajšem sprehodu po parku ali po vasi. Zabeležite samo največje število ptic iste vrste, ki jih vidite hkrati (tako preprečite večkratno štetje istih ptic). Svoja opazovanja nam nato sporočite do konca februarja preko e-obrazca.

KAJ JE POTREBNO ZA SODELOVANJE?

Za sodelovanje potrebujete pol ure časa, nekaj dobre volje in priostreno oko in/ali ušesa. Priporočamo tudi uporabo kakšnega priročnika, beležke in daljnogleda, vendar bo tudi brez tega šlo. Vse je odvisno od tega, kako se na sodelovanje pripravite. Prav s tem namenom smo za vas pripavili nekaj pripomočkov, ki vam lahko olajšajo prepoznavanje in beleženj ptic.

Priročnik za prepoznavanje ptic vam omogoča, da s pomočjo ilustracije in kratkega opisa lažje prepoznate ptico, ki jo opazujete. V leto 2016 smo na društvu izdali novo, dopolnjeno izdajo legendarnega malega priročnika Ptice Slovenije. Če ptice opazujete v skupini ali na krmilnici si lahko pomagate s plakatom Ptice okoli nas, kjer so predstavljene vse naše pogostejše vrste ptic.

MALI PRIROČNIK

http://ptice.si/2014/wp-content/uploads/2014/03/brosure_2016_ptice_slovenije_mali_prirocnik.pdf

Beležka je osnovni in zelo pomemben pripomoček, saj brez nje hitro pozabimo katere vrste in koliko osebkov smo opazovali. Pomagate si lahko tudi z letakom Ptice okoli nas, kjer so s fotografijami predstavljene naše pogostejše vrste, k njim pa lahko zapištete tudi število opazovanih osebkov, kar vam olajša beleženje podatkov. Elektronsko verzijo najdete na spodnji povezavi, fizični izvod pa si lahko zagotovite v pisarni društva v Ljubljani in Kopru ter na društvenih dogodkih.

LETAK

http://ptice.si/2014/wp-content/uploads/2014/03/2017_28_11_pon17_letak.pdf

KJE LAHKO IZVEM VEČ?

Že ob prvem opazovanju in spoznavanju ptic se vam bo najverjetneje porodilo mnogo vprašanj. Na naši spletni strani smo vam pripravili mnogo vsebin, kjer lahko pobrskate za odgovori. Priporočamo predvsem brskanje po zavihku Opazovanje ptic in Pomagajmo pticam in naravi, kjer najdete tudi zavihek Ptice okoli nas. Veliko odgovorov lahko najdete tudi v društvenih publikacijah, ki so v elektronski obliki dostopne v zavihku Publikacije.
http://ptice.si/
http://ptice.si/2014/wp-content/uploads/2014/03/brosure_2012_1_ptice_okoli_nas.pdf
http://ptice.si/2019/01/pticeokolinas-bomo-prestevali-tudi-v-letu-2019/
http://ptice.si/ptice-in-ljudje/pomagajmo-pticam-in-naravi/ptice-okoli-nas/vnos-opazovanj/

19.340

Našteli 19.340 ptic raznih vrst

V naravnem rezervatu na otoku Cona ob izlivu Soče so v prejšnjih dneh našteli kar 19.340 ptic raznih vrst, ki jim gre prišteti še 893 kormoranov (v lat. Phalacrocorax carbo), ki jim je treba prišteti še 119 pritlikavih kormoranov (Microcarbo pygmeus). Med preštetimi pticami je bilo 5200 sivih gosi in 220 zlatih prosenk (najvišje število doslej v rezervatu). Med posebno zanimivimi vrstami gre opozoriti še na 129 čopastih črnic, 426 prib in kar 1275 labodov, katerih število se v zadnjih letih stalno viša.

»Vsako leto v zimskem času poteka sočasno v več evropskih državah popis populacije ptic selivk. Letošnji popis smo izvedli 7. januarja,« pravi ornitolog Matteo De Luca iz zadruge Rogos in pojasnjuje, da je na otoku Cona največ ptic med decembrom in februarjem. »Med letošnjim popisom smo našteli nekaj več kot dvajset tisoč ptic, lani jih je bilo precej več - kar 24.000. Njihovo število je odvisno od vremenskih razmer; ko je na severu Evrope zelo mraz, se ptice pomaknejo proti jugu, tako da se pri nas poveča njihovo število,« pravi De Luca in opozarja, da je otok Cona med pticami vse bolj priljubljeno prezimovališče.
https://www.primorski.eu/goriska/nasteli-19-340-ptic-raznih-vrst-HX176548

Vrabci ob setvi

Mama vrabčevka in njeni mladiči opazujejo kmeta pri setvi.
"Predvsem si zapolnite tole," pravi mama vrabčevka,
"vedno pustite nekaj zrn, da kmet ne izgubi veselja."


https://www.youtube.com/watch?v=hqtIxCydT5w
https://www.youtube.com/watch?v=EpfyJG5rV10
https://www.youtube.com/watch?v=srfJDcB4HNU

2020


JANUARSKO ŠTETJE VODNIH PTIC


Januarsko štetje vodnih ptic (IWC) je najobsežnejši sistematični in organiziran popis ptic v Sloveniji. Od leta 1997 v okviru štetja sako leto skupaj preštejemo vodne ptice na vseh večjih rekah, celotni slovenski obali in večini pomembnejših stoječih vodnih teles v državi. Osnovni cilj štetja vodnih ptic je spremljanje zimskih populacij vodnih ptic in zbiranje informacij, ki prispevajo k ohranjanju njihovih populacij in mokrišč. Izvedba štetja v tako velikem obsegu ne bi bila mogoča brez velikega vloženega truda množice predanih popisovalcev. Vaš prispevek je zelo dragocen, saj prav vsak sodelujoči prispeva kamenček v mozaik čez tisoč kilometrov dolge mreže rečnih odsekov in drugih voda, ki jih pregledamo vsako leto.

Veselim se ponovnega sodelovanja z vami v letu 2020, obenem pa se vsem že vnaprej zahvaljujem za opravljeno delo!

Štetje vodnih ptic bo leta 2020 v soboto, 11., in nedeljo, 12. januarja. Vodne ptice bomo tako kot vsako leto šteli na osmih števnih območjih, na vseh najpomembnejših vodnih telesih po Sloveniji. Vsako števno območje ali njegov del ima svojega lokalnega koordinatorja, ki vas bo razporedil na odsek, kjer boste šteli, ter skrbel za skladno opravljanje popisa.

Navodila za štetje vodnih ptic, popisni obrazec, vsa obvestila v zvezi s štetjem ter navodila za prevzem popisnih materialov in oddajo podatkov preko spletne baze, bodo dostopni tukaj.
http://ptice.si/
http://ptice.si/2014/wp-content/uploads/2019/12/IWC_2020_navodila-in-kontakti.pdf
http://ptice.si/2014/wp-content/uploads/2019/12/IWC_2020_popisni-obrazec.pdf
http://ptice.si/kategorija/novice/


Nazadnje urejal/a zoran13 05 Jan 2020 22:20; skupaj popravljeno 5 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 19 Feb 2019 20:36    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

EKOLOŠKO PLOVILO & SI-20

Dolžina: 16,50 metrov
Širina: 5,05 metrov
Motor: 2xVolvo penta D9A2M
Moč motorja: 2x367,75 kW
Bruto tonaža: 20,62 ton
Nosilnost: 8,39 ton
Število posadke: 2
Število oseb, ki jih lahko čoln prenaša: 10

V NAŠEM MORJU NOVO INTERVENCIJSKO PLOVILO: Je večnamensko, hitro in odzivno

Na upravi za pomorstvo so danes že preizkusili novo ekološko plovilo, ki je v nedeljo zvečer prispelo v Koper iz italijanskega Tržiča. Plovilo je v prvi vrsti namenjeno varstvu morja pred onesnaženjem z ogljikovodiki. Je pa večnamensko, hitro in odzivno in bo tako lahko služilo še marsičemu, vključno s podporo iskanju in reševanju na morju.

Novo plovilo je specializirano za odziv na onesnaženje z ogljikovodiki, torej goriva in maziva, plastike, plavja oz. naplavin ter za odstranjevanje ovir na plovnih poteh in učinkovito odpravljanje morebitnih posledic onesnaženja morja, hkrati pa je večnamensko in bo služilo pri praktično vseh opravilih na morju, je pojasnil direktor uprave za pomorstvo Jadran Klinec.

Ekološko plovilo bo tako predstavljalo sestavni del pri ukrepanju ob naravnih in drugih nesrečah v okviru uprave za zaščito in reševanje ter tudi kot podpora pri izvajanju monitoringa agencije za okolje. Uporabljali ga bodo npr. še pri označevanju kopalnih območij in vzdrževanju objektov za varnost plovbe, Klinec pa ne izključuje niti njegove uporabe pri podpori iskanju in reševanju, "kajti plovilo dosega kar zadovoljivo hitrost 22 vozlov, je zelo odzivno in drži morje".

Gre za zelo pričakovano in pomembno pridobitev, saj Slovenija do zdaj s takšnim čolnom ni razpolagala, in tudi prvi vtisi so zelo dobri, je pristavil Klinec. Med prednostmi novega plovila je prvi mož uprave za pomorstvo izpostavil, da gre za modularno plovilo, kar pomeni, da se lahko nanj hitro vkrca in izkrca potrebno opremo, premore pa tudi lastno dvigalo.

Čoln je poleg tega lahek, ima razmeroma majhno porabo, je tudi tehnološko zelo dovršen in uporabniku prijazen, je še naštel Klinec. 16,5 metra dolgo plovilo je vredno okoli 1,8 milijona evrov, od tega je bilo sofinancirano iz namenskih sredstev v višini okoli 700.000 evrov.
https://www.regionalobala.si/novica/v-nasem-morju-novo-intervencijsko-plovilo-je-vecnamensko-hitro-in-odzivno-foto


Nazadnje urejal/a zoran13 06 Mar 2019 20:30; skupaj popravljeno 7 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 23 Feb 2019 22:28    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

LEONIS

Leonis za pomoč otrokom, ki so ostali brez očeta

Prejšnji petek so izolski lionisti na Belvederju pripravili svečano predstavitev vina Leonis, “levjega vina”.

Pred dvema letoma, ob 100-letnici lionizma, jim je izolski vinar Bruno Zaro za dobrodelne namene podaril refošk letnika 2016 iz 225-litrskega francoskega sodčka, za katerega je grozdje zraslo na legi Pivol nad mestom.

Članice in člani Lions kluba Izola so z Zarovim refoškom napolnili magnum steklenice (1,5 litra) in jih opremili z etiketo, ki jo je prispevala akademska slikarka Fulvia Grbac, ki je z izolskimi lionisti že večkrat sodelovala. Številne opremljene steklenice so že na predstavitvi, ki jo je z nastopom popestrila klapa Capris iz Kopra, našla nove lastnike, še nekaj jih čaka na donatorje.

Steklenico namreč izolski lionisti podarijo vsakomur, ki donira vsaj 50 evrov v sklad za pomoč trem osnovnošolcem z OŠ Vojke Šmuc v Izoli, ki so nedavno izgubili očeta.
http://www.lions-izola.si/vino-leonis/
https://www.facebook.com/events/lions-club-izola-isola/vino-leonis/350372718891182/
http://www.vinozaro.com/
https://www.primorske.si/primorska/istra/leonis-za-pomoc-otrokom-ki-so-ostali-brez-oceta
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 02 Mar 2019 09:53    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

ZIMSKO PLAVANJE

/13/...poznam gospo, ki plava v našem morju vsak dan in v vsakem vremenu. Pravi, da še nikoli ni bila bolana. Vsi preostali, za sedaj, lahko samo razmišljamo in si želimo, kako bi tudi mi lahko plavali. Možnosti imamo, samo izkoristiti jih ne znamo: Idea Idea Idea Idea Idea

MISEL DNEVA

“Vsi, ki se ukvarjamo z zimskim plavanjem, delamo na tem, da okrepimo imunski sistem. Vse zdravstvene težave, ki sem jih imel, sem odpravil. Poleg tega pa v tem športu zares uživam.”
Denis Benčič, plavalec
Sobota, 02.marec 2019
https://www.primorske.si/


Nazadnje urejal/a zoran13 05 Mar 2019 10:45; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 02 Mar 2019 19:17    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

COSTA VENEZIA

Dolžina: 323,63 metrov
Širina: 37,2 metrov
Število potnikov: 4.232
Število posadke: 1.278
Število palub: 20
Število kabin: 2.104
Število kabin osebja: 601
Prostornina ladje: 135.500 BRT
Moč motorja: 33.000 kW
Trusterji: 7.500 kW
Generatorji: MAN 2x14V48/60 CR kW + 3x8L48/60 CR kW
Hitrost: 18 vozlov
Maksimalna hitrost: 22,6 vozlov

COSTA VENEZIA


Velikanka opravlja krstno križarjenje, na njenem krovu so večinoma gostje iz azijskih držav

Nad Velikim trgom so popoldne švignila letala akrobatske eskadrilje Frecce Tricolori, ki so v zadnjem obdobju v Trstu že redno gostje. Zadnjič so letala ta trg preletela 4. novembra, ko je potekala slovesnost ob stoletnici konca prve svetovne vojne, tokrat pa so na svoj način pozdravila ladjo Costa Venezia, ki jo je družba Fincantieri zgradila za azijski trg. Krstnega križarjenja, ki se ga po četrtkovi predstavitvi ladje v Tržiču začenja prav v Trstu, se udeležujejo kitajski, korejski, japonski in drugi gostje. Popoldne je na krovu čas za institucionalne trenutke in krst velikanke, sledila bo gala večerja, opolnoči pa bo na vrst še ognjemet.
https://www.primorski.eu/trzaska/frecce-tricolori-pozdravile-ladjo-costa-venezia-MA211619
https://www.fincantieri.com/en/
https://www.costacruise.com/B2C/EU/Ships/Pages/costa-venezia.aspx
https://www.youtube.com/watch?v=GFMMphZIp3s
https://www.costacrociere.it/navi/venezia.html
http://www.pazzoperilmare.it/blog/2019/03/01/fincantieri-consegna-costa-venezia/
https://www.youtube.com/watch?v=ahq8YBuP_TI
https://www.youtube.com/watch?v=o58vqoPUwRE
https://www.youtube.com/watch?v=fS36DGvry6I
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=fS36DGvry6I
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 05 Mar 2019 10:52    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

MORSKI PES V SAVUDRIJI

V Piranskem zalivu Ligard osemmetrski morski pes

V stoječe mreže savudrijskega ribiča Ivana Pavelića, postavljene v Piranskem zalivu, približno 60 metrov od hrvaške obale, se je v soboto zapletel velik morski pes.

Ribič je poskusil mrežo izvleči s sidrom, a ni šlo, zato je na pomoč poklical kolege, da so morskega psa z dvema barkama z mrežo vred odvlekli do Savudrije. Bil je dolg približno osem metrov in težak skoraj dve toni, samo njegov rep je v širino meril dva metra, je poročal istrski spletni portal iPress.

Za katero vrsto morskega psa je šlo, ni znano, zagotovo pa je bila to žival, ki se prehranjuje s planktonom in je za ljudi nenevaren, so poročali ribiči. Neobičajen ulov je prišla zabeležit tudi policija, veterinarske službe pa menda ni bilo na spregled.

Ribiči so ga v Savudriji osvobodili iz mreže, kar ni bilo lahko in je trajalo več ur, saj je bil zamotan v 140 metrov dolgo mrežo. Nato pa so odvlekli na miljo od obale. Upajo, da je preživel, saj je kazal znake življenja, ko so ga izpustili v globine. To ni prvi ulov tako velikega morskega psa na tem območju, pravijo ribiči, orjaka pa so pred leti že opazili tudi v slovenskem morju.
https://www.glasistre.hr/pula/pronadena-nepoznata-morska-neman-duga-sedam-metara-ribari-je-nisu-uspjeli-izvuci-582422
https://www.glasistre.hr/istra/morski-pas-zalutao-do-savudrijske-luke-ribari-oteglili-ogromnu-morsku-neman-od-dvije-tone-na-pucinu-582453
https://siol.net/novice/slovenija/pri-piranskem-zalivu-ujeli-osemmetrskega-morskega-psa-491716
https://www.primorske.si/primorska/pri-sosedih/v-piranskem-zalivu-osemmetrski-morski-pes
https://www.youtube.com/watch?v=RAtPWn5ifkk
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 05 Mar 2019 11:05    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

PRESELITEV

Stavba uprave za pomorstvo z uporabnim dovoljenjem

Uprava za pomorstvo je v petek s prodajalcem, Marino Koper, opravila primopredajo novih poslovnih prostorov na Kopališkem nabrežju. V novih prostorih, ki se razprostirajo na 1300 kvadratnih metrih površine, bodo uredili sodoben center za nadzor pomorskega prometa, ob novih prostorih pa je zagotovljen tudi prostor za pregled čolnov.

Te dni je upravna enota izdala uporabno dovoljenje za novo stavbo uprave za pomorstvo v koprski marini, ki so jo tako lahko tudi uradno prevzeli v svojo last.

Naložba je stala približno štiri milijone evrov. Direktor uprave za pomorstvo Jadran Klinec je januarja napovedal, da se bodo selili postopno, ko bodo dobili tudi vse pohištvo in opremo. Uradno odprtje novih prostorov načrtuje maja. Na novi lokaciji bo takrat tudi zaživel center za nadzor prometa in upravljanje v kriznih situacijah. Zanj so pridobili 2,2 milijona evrov, od tega 1,6 milijona evrov iz evropskih kohezijskih skladov.

Prevzem dolgo pričakovanega objekta prihaja ravno v dneh, ko se v Sloveniji z obeležitvijo dneva pomorstva spominjamo sprejema resolucije o pomorski usmeritvi Slovenije 7. marca 1991. Praznik bodo v četrtek obeležili z več prireditvami, osrednja slovesnost pa bo v portoroškem Avditoriju, kjer bo slavnostna govornica ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.
https://www.primorske.si/primorska/istra/stavba-uprave-za-pomorstvo-z-uporabnim-dovoljenjem
https://www.regionalobala.si/novica/novi-prostori-uprave-za-pomorstvo-na-selitev-na-kopalisko-nabrezje-bo-treba-se-pocakati-foto-

DRAŽBA

Luška kapitanija bo šla na dražbo

Ministrstvo za javno upravo bo staro stavbo uprave za pomorstvo v koprskem mandraču - med domačini je bolj znana kot luška kapitanija - prodalo na javni dražbi ali prek javnega zbiranja ponudb.
https://www.primorske.si/primorska/istra/luska-kapitanija-bo-sla-na-drazbo


Nazadnje urejal/a zoran13 19 Mar 2019 23:40; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 10 Mar 2019 14:09    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

ZAŠČITA MORJA

» Komisija je postopek začela februarja 2017, ko je slovenskim organom poslala prvi opomin, imenovan uradni opomin. Ker Slovenija ni ustrezno ukrepala za odpravo neskladnosti, se je komisija sedaj odločila še za drugi opomin, imenovan obrazloženo mnenje. Slovenija ima zdaj na voljo dva meseca za odpravo neskladnosti, sicer lahko komisija primer predloži Sodišču EU. «

» Komisija lahko proti članici ukrepa, ker zakonodaje ni ustrezno prenesla v svoj pravni okvir ali ker je ne izvaja. V prvem primeru lahko že pri prvi napotitvi na sodišče zahteva denarno kazen. Pri kršitvah zaradi izvajanja zakonodaje zahteva denarno kazen običajno pri drugi napotitvi na sodišče. Če članica sodbe ne uresniči, namreč sledi drugi krog postopka. «

Drugi okoljski opomin se nanaša na zaščito morske vode. Slovenija je v skupini devetih držav, ki jih komisija poziva, naj izpolnijo obveznosti poročanja o okoljskem stanju morskih voda na podlagi okvirne direktive o morski strategiji.

Članice unije so se junija 2008 dogovorile, da bodo do 15. oktobra 2018 pregledale in posodobile svojo presojo okoljskega stanja zadevnih voda in vpliva človekovih dejavnosti na okolje ter svojo določitev dobrega okoljskega stanja in svoje okoljske ciljne vrednosti.

Devet članic, med njimi Slovenija, poročil ni predložilo v zahtevanem roku, zato se je komisija odločila, da začne postopke za ugotavljanje kršitev in jim pošlje prvi opomin. Zdaj imajo na voljo dva meseca za odgovor, sicer se komisija lahko odloči, da jim pošlje drugi opomin oziroma obrazloženo mnenje.

Na ministrstvu za okolje in prostor so povedali, da bodo odziv lahko pripravili, ko bodo z zadevo uradno seznanjeni. Pričakujejo, da jih bo stalno predstavništvo Slovenije pri EU o izdanih kršitvah Evropske komisije uradno obvestilo predvidoma v prihodnjih dneh.

Omenjena opomina sta del mesečnega svežnja odločitev o postopkih zaradi kršenja evropske zakonodaje. Postopek zaradi kršenja evropske zakonodaje se začne z uradnim opominom oziroma prvim opominom, na katerega mora država običajno odgovoriti v dveh mesecih. Če odgovor ni zadovoljiv, sledi drugi opomin oziroma obrazloženo mnenje, na katerega mora država običajno spet odgovoriti v dveh mesecih. Če niti drugi opomin ne zaleže, lahko komisija zadevo predloži Sodišču EU.
https://www.regionalobala.si/novica/sloveniji-opomin-tudi-zaradi-morja-kaj-zahteva-bruselj-

ZELENA AKADEMIJA & GREEN ACADEMY


Onesnaženost morja: "Napočil je skrajni čas za akcijo"

V Kopru so predstavili projekt Zelene akademije. S pripravo eko dnevov na 20-metrski jadrnici, nekakšni predavalnici na morju, želijo širšo javnost, še posebej pa mlade, osveščati o problematiki onesnaženja morja. K projektu sta že pristopili Osnovna šola Koper in Srednja ekonomsko-poslovna šola Koper.

Predstavnik Zelene akademije oz. Green Academy Jure Orel je ob robu današnje predstavitve projekta ocenil, da je glede na stopnjo onesnaženosti morij napočil skrajni čas za akcijo.

Konkretno bodo z 20-metrsko jadrnico, poimenovano CleanSport One, ki so jo tudi že preimenovali v "predavalnico na morju", osveščali splošno populacijo o problematiki onesnaževanja in odgovorne rabe morja. Poudarek bo na mladini, od šolarjev in dijakov do študentov, zaradi česar so že pristopili do nekaterih koprskih šol.

Na t.i. eko dnevih bodo mladi najprej spoznavali in pomagali pri čiščenju dela morske obale, je navedel Orel. Nadalje pa bodo na jadrnici dobili dodatne informacije o tem, kako lahko "vsak posameznik pripomore k temu, da bomo čez dvajset let imeli vsaj tako čisto morje, kot ga imamo zdaj".

Odličen odziv šol

Dosedanji odziv šol je bil odličen, s programom za šole pa bodo začeli v prihodnjem šolskem letu. Programi na eko dnevih bodo tudi prilagojeni starosti udeležencev, vse aktivnosti pa bodo brezplačne.

K izvedbi programa je kot glavni sponzor prispevala tudi Luka Koper, sicer pa si Orel v prihodnje nadeja sodelovanja tako z raznimi društvi kot institucionalnimi partnerji, prisotni pa bodo tudi na raznih dogodkih kot npr. tednu mobilnosti.

Navdušenje nad projektom je izrazila ravnateljica Srednje ekonomsko-poslovne šole Breda Švara, ki je ob tem izpostavila pomen tovrstnega izkušenjskega učenja. Ravnatelj Osnovne šole Koper Anton Baloh pa je izrazil željo, da bi bili v prihodnje tovrstne izkušnje deležni vsi otroci v Mestni občini Koper in tudi širše.
https://siol.net/novice/slovenija/predavalnica-na-morju-za-okoljsko-osvescanje-mladih-499222


Nazadnje urejal/a zoran13 03 Jun 2019 18:44; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 23 Mar 2019 20:28    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

VIKING SKY

Dolžina: 227,28 metrov
Širina: 26,68 metrov
Ugrez: 6,65 metrov
Splavitev: 23 marec 2016
Ladjedelnica: Fincantieri
Potnikov: 930
Članov posadke: 465
Kabine: 464
Hitrost: 20 vozlov

Na Norveškem poteka reševalna akcija na križarki Viking Sky v okvari s 1.300 potniki na krovu

Reševalna akcija poteka zelo počasi tudi zaradi tega, ker reševalni helikopter lahko prvaža največ 20 ljudi. Ladje in helikopterji so bili preusmerjeni na mesto položaja križarke Viking Sky, kjer je močan veter in visoki valovi od 8 do 9 metrov.

POtniška križarka družbe Viking Ocean Cruises, ki je bila splovljena leta 2016, je naletela na težave okoli 14 ure, ko je bila 2,5 milje (4,6km) oddaljena od obale v regiji More oq Romsdal, na vzhodu Norveške, ko je oddala znak SOS.

Reševalne operacije potekajo počasi (ob 16.uri je bilo evakuirano prvih 100 potnikov), zaradi tega, ker je v helihopterju prostora le za 20 potnikov.

Po prihodu v športni center Farstad je bilo pet potnikov prepeljanih v bolnišnico, tukaj pa se organizira tudi pomoč za ostale potnike, ki bodo evakuirani z križarke Viking Sky, kar poroča Jens Petter Husoy, vodja lokalnih gasilcev. Ob tem pa ni bilo povedano v kakšnem stanju so.
https://www.vesselfinder.com/?imo=9650420
https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=FHdeh2w9W34
https://www.tgcom24.mediaset.it/mondo/norvegia-avaria-nave-crociera-in-corso-evacuazione-1-300-passeggeri_3198681-201902a.shtml
https://twitter.com/emilnivantha/status/1109476950068744193?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1109476950068744193&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.tgcom24.mediaset.it%2Fmondo%2Fnorvegia-avaria-nave-crociera-in-corso-evacuazione-1-300-passeggeri_3198681-201902a.shtml
https://www.youtube.com/watch?v=y7lnKWQrsYo
https://www.youtube.com/watch?v=eID9qlcVFzE
https://www.youtube.com/watch?v=P-wqQboI6Sc
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 27 Mar 2019 22:55    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

PILOTI KOPER

V sindikatu žerjavistov ob napovedani stavki zaposlenih v družbi Piloti Koper vztrajajo, da je napoved stavke klic v sili delodajalcu, ki delavce sili k delu v nemogočih pogojih. Prvi mož podjetja Valter Kobeja očitke zavrača in opozarja, da omenjeni sindikat ni reprezentativen. Kot je dodal, si bodo sicer prizadevali, da do stavke ne pride.

V javnosti je danes odjeknila novica, da so zaposleni v podjetju Piloti Koper, ki izvaja pomorsko pilotažo v koprskem pristanišču, za 3. april napovedali stavko, kar bi lahko ohromilo delo v Luki Koper. Med drugim zahtevajo za 50 odstotkov višje plače za pilote in za 75 odstotkov višje plače za vodje čolnov, večjo varnost pri delu, dodatne zaposlitve in čolne.
Lastnik podjetja Piloti Koper Valter Kobeja je poudaril, da delodajalec celo presega zakonske zahteve glede vpliva na delovna razmerja in pogoje dela. Druge zahteve sindikata pa so po mnenju podjetja Piloti Koper nesprejemljive, saj posegajo v vodenje in organizacijo delovnega procesa, kar je po zakonu v izključni pristojnosti delodajalca.

Oglasil se je Sindikat žerjavistov pomorskih dejavnosti
Z izjavo za javnost so se danes oglasili v Sindikat žerjavistov pomorskih dejavnosti - Luka Koper (SŽPD) in poudarili, da se je za napoved stavke odločila velika večina zaposlenih delavcev, med njimi skoraj vsi piloti in vodje čolnov, ki so včlanjeni v sindikat žerjavistov. "Do odločitve za ta ukrep je prišlo po več mesecih vztrajnega zavračanja konstruktivnega dialoga s strani vodilnih v podjetju," so dodali.

Pri tem so kot neresnične in zavajajoče zavrnili navedbe Kobeje glede reprezentativnosti sindikata. Kobeji hkrati očitajo, da ni bil pripravljen izpolniti nobene od zahtev sindikata, "še zlasti tistih, ki se nanašajo na odpravo najhujših kršitev pri zagotavljanju varnosti in zdravja pri delu". Nasprotno naj bi Kobeja ustrahoval in pritiskal na zaposlene, ki so člani sindikata, denimo z vročanjem neutemeljenih pisnih opozoril pred odpovedjo pogodbe o zaposlitvi. Prav tako naj bi enostransko spisal predlog dogovora z nezakonitimi elementi in ga vsiljeval v podpis delavcem, ki pa so podpis odklonili, trdijo v SŽPD.

Trčili ob zid
Kot so navedli, si delavci in sindikat žerjavistov vse od oktobra prizadevajo za tvoren dialog, vendar so trčili ob zid. "Napoved stavke je klic v sili delodajalcu, ki delavce že vrsto let izžema in jih sili k delu v nemogočih pogojih ter s tem ogroža njihovo zdravje in življenje, hkrati pa varnost vplutja in izplutja v koprskem pristanišču," so še zapisali.
Medtem je Kobeja pojasnil, da v podjetju ni organiziranega sindikata. Sindikat žerjavistov je podjetniški sindikat Luke Koper, ki ni kapitalsko povezana z njihovim podjetjem, delodajalec pa mu ni mogel priznati reprezentativnosti, saj za to ne izpolnjuje zakonskih pogojev. "Zato stavka, če bi do nje prišlo, ne bi bila legitimna," je dodal Kobeja.

Zaposleni po nasvetu sindikata odklanjajo pogovore
V sindikat žerjavistov je po njegovih podatkih vključenih pet pilotov, toliko naj bi jih na podlagi sklepa o začetku stavke tudi bilo v stavkovnem odboru. Kobeja je navedel, da so sklep z napovedjo stavke prejeli šele v sredo, pogovori pa še niso stekli.
Kobeja si bo prizadeval, da do stavke ne bo prišlo, obenem pa je poudaril, da je delodajalec vedno bil in je za za konstruktiven dialog. Žal pa zaposleni po njegovih besedah po nasvetu sindikata odklanjajo pogovore ali se jim izmikajo. "Z zaposlenimi piloti je delodajalec tudi že sklenil dogovor, vendar želi SŽPD preprečiti njegovo realizacijo," je dodal. Na zahteve sindikata žerjavistov so se v podjetju argumentirano odzvali in izrazili pripravljenost k dialogu, je še poudaril Kobeja.
https://www.regionalobala.si/novica/lastnik-podjetja-piloti-koper-stavka-ne-bi-bila-legitimna-sindikat-navedbe-oznacil-za-neresnicne-in-

SINDIKAT ŽERJAVISTOV

"Stavka ni v našem interesu, a ne bomo dovolili, da se zadeve rešuje na hrbtih delavcev"

Po večmesečnih naporih za vzpostavitev konstruktivnega dialoga z družbo Piloti Koper, ki niso prinesli nobenega napredka, je bila napoved stavke neobhodna, so po današnji novinarski konferenci v Kopru sporočili iz Sindikata žerjavistov pomorskih dejavnosti – Luka Koper. "V kolikor v roku manj kot enega tedna ne bo sklenjen dogovor o stavkovnih zahtevah, stavka začne v sredo, 3. 4. 2019 ob 7.00 zjutraj," napovedujejo.

Stavka je bila napovedana veliko prej, kot to določa Zakon o stavki, in sicer z namenom, da v vmesnem času najdejo skupni jezik. "Po našem prepričanju je potrebno zelo malo napora, da se ugodi stavkovnim zahtevam. Pokazali smo veliko mero konstruktivnosti, delodajalec pa nasprotno ignorira sindikat, namesto da bi predlagal pogajanja, enostransko sklicuje sestanke brez vabljenja pogajalske skupine stavkovnega odbora, delavcem pa grozi s tožbami," opozarjajo v sindikatu.

Področje pomorske pilotaže je že vrsto let neurejeno, zaposleni pa so tudi sami urgirali pri odgovornih, t. j. Upravi za pomorstvo Republike Slovenije, so spomnili. V začetku leta 2016 so nanjo naslovili vprašanja o statusu izvajalca pilotaže – pomorskega pilota v Republiki Sloveniji, prejeli pa zgolj pavšalne odgovore, so sporočili.

Sindikalist Rok Parovel je na današnji novinarski konferenci Sindikata žerjavistov pomorskih dejavnosti (SŽPD) uvodoma opozoril, da jih vodstvo družbe Piloti Koper po enem tednu od napovedi stavke še ni poklicalo na pogajanja, odzvale se niso niti država in njene institucije. Sindikalist Mirko Slosar pa je navedel, da delodajalec ne vlaga v plovila, ki so tako zastarela in posledično nevarna. Delavci, ki ne morejo niti v celoti koristiti dopustov, pa trpijo za izgorelostjo.

Sindikalist Mladen Jovičič je na današnji novinarski konferenci poudaril, da ni v njihovem interesu, da do stavke, napovedane za 3. april, pride, ne bodo pa dovolili, da se zadeve rešuje na hrbtih delavcev. V primeru stavke bodo vztrajali do izpolnitve zahtev, stavka pa bo imela polno podporo sindikata žerjavistov.

Po mnenju sindikata je posebej nesprejemljivo, "da ima podjetje Piloti Koper, d. o. o. monopol v dejavnosti, a hkrati nima nobenih obveznosti niti do države niti do Luke Koper. Z drugimi besedami, kadarkoli lahko omeji ali preneha opravljanje dejavnosti, čemur bi sledila ohromitev ali zaustavitev dela v celotnem koprskem pristanišču." Kot so opozorili, bi to pomenilo "enormno gospodarsko škodo ne le za Luko Koper, ampak tudi za Slovenske železnice, od dejavnosti Luke odvisna podjetja in seveda za stranke."

Po mnenju sindikata "gre torej za vprašanje celotne logistične verige, ki je močna toliko, kot je močan njen najšibkejši člen." Zato jih toliko bolj preseneča, da država oziroma Uprava za pomorstvo Republike Slovenije v domeni Ministrstva za infrastrukturo "do danes ni poskrbela, da bi se opravljanje pomorske pilotaže uredilo s koncesijsko pogodbo." Ta med drugim natančno določa pravice in obveznosti koncedenta (države) in koncesionarja (podjetja), so pojasnili.

Že v torek so se ob napovedani novinarski konferenci pisno odzvali v družbi Piloti Koper. Kot so navedli, sindikat žerjavistov ni in ne izpolnjuje pogojev, da bi postal reprezentativni sindikat. Po drugi strani pa je SŽPD kljub temu vse od jeseni postavljal zahteve in izvajal pritiske na delodajalca, "kar se je stopnjevalo vse do napovedi nezakonite stavke".

Z leti se pretovor v koprskem pristanišču povečuje, temu pa se prilagajajo vsi deležniki: "Luka posodablja opremo in zaposluje nove delavce, povečalo se je število vlakov, podvojilo se je število ladijskih vlačilcev." Nasprotno pa v podjetju Piloti Koper "krepko zaostajajo za časom, kljub vsakoletnim visokim dobičkom ne vlagajo niti v osnovna sredstva, delavce pa izžemajo do skrajnosti," so nevzdržno situacijo opisali v sindikatu.

Kot so še zapisali, podjetje Piloti Koper razpolaga le z dvema zastarelima ploviloma (letnika 1977 in 1985), od katerih se je starejše nedavno začelo prodajati, v oglasu pa poudarili, da je potrebno obnove. Pomanjkljiva in zastarela je tudi delovna oprema, pilotov in čolnarjev pa je vedno manj, so opozorili.

"Trenutno delajo le štirje piloti, ki opravljajo odgovorno in naporno delo 365 dni v letu, 24 ur dnevno ob vsakem vremenu. Najmanjša napaka lahko privede do ekološke nesreče, hudih poškodb in celo smrti. Poleg tega morajo ti delavci izpolnjevati visoka merila znanj in izkušenj, ki so predpogoj za licenco za opravljanje dela pilota. Drugače povedano, take delavce lahko v Sloveniji preštejemo na prste dveh rok, medtem ko v drugih pristaniščih v primerljivi dejavnosti delo organizirajo z bistveno več delavci, ki so tudi veliko bolje plačani," so osvetlili situacijo.

Stavkovne zahteve sindikata temeljijo na izboljšanju pogojev in zagotavljanju zakonskih standardov za varno in zdravo delovno okolje, nabavi ustrezne delovne opreme in sodobnih plovil, zaposlitvi dodatnih delavcev ter uskladitvi plač s primerljivimi dejavnostmi v sosednjih pristaniščih.

V kolikor pride do stavke, "bomo v Sindikatu žerjavistov pomorskih dejavnosti – Luka Koper naredili vse, da zaščitimo delavce pri Piloti Koper, d. o. o. in da dosežemo maksimalno možno ureditev varnih in zdravih pogojev dela, ne le za naše člane v družbi Piloti Koper, d. o. o., ki predstavljajo veliko večino tamkajšnjih delavcev, ampak za vse delavce," obljubljajo sindikati.

"Brezbrižnost delodajalca, predvsem pa države, sta skozi leta botrovala slabšanju delovnih pogojev ter varnosti in zdravja pri delu do te mere, da so zaposleni izgoreli, mnogi imajo tudi resne zdravstvene probleme, zaradi pomanjkanja kadra pa delodajalec zamejuje še edino možnost, da bi si delavci odpočili, t. j. pravico do koriščenja letnega dopusta," so zapisali v sindikatu. Kot so dodali, "delodajalec hkrati zaposlene drži v šahu z visoko odškodnino za nespoštovanje konkurenčne klavzule v primeru, da bi šli delat v podjetje z enako dejavnostjo, in sicer 500.000 € za pilote in 250.000 € za vodje čolnov. Vse našteto, s šikaniranjem s strani delodajalca vred, so primarni razlogi za napoved stavke."

Na dogajanje se je danes ob ogledu gradnje dostopnih cest do trase drugega tira odzvala infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek in dejala, da je "žalostno, da je država po zakonu oz. koncesijski pogodbi dolžna zagotavljati tako imenovano pilotažo, pa je ne".

"V tem trenutku vlada nima nikakršnega razmerja. Se pa tudi lahko vprašamo, zakaj od leta 2008, ko je bila v koncesijsko pogodbo vključena tudi zaveza, da bi država morala to zagotavljati, noben moj predhodnik tega ni naredil," je dodala. O dogajanju v podjetju Piloti Koper bo seznanila koalicijo, nato se bodo skupaj odločili kako naprej.

Predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel je medtem dejal, da dogajanje v Luki Koper pozorno spremljajo. "Obžalujemo, da je situacija takšna in srčno upamo, da se bodo razumno dogovorili, da do stavke ne pride, saj bi to luko ohromilo," je dejal.

Že v torek so se ob napovedani novinarski konferenci pisno odzvali v družbi Piloti Koper. Kot so navedli, sindikat žerjavistov ni in ne izpolnjuje pogojev, da bi postal reprezentativni sindikat. Po drugi strani pa je SŽPD kljub temu vse od jeseni postavljal zahteve in izvajal pritiske na delodajalca, "kar se je stopnjevalo vse do napovedi nezakonite stavke".

Sindikatu pri tem očitajo, da je vseskozi aktivno preprečeval vsakršno dogovarjanje z delavci, nazadnje pa v ospredje potisnil same delavce, "da bi nanje prevalil tudi vso odgovornost za škodo, ki je podjetju zaradi ravnanja SŽPD že nastala".

Delodajalec je sicer obenem zatrdil, da ne kršijo delovne in druge zakonodaje, z delavci pa da je dialog potekal ves čas delovanja družbe. Ne glede na to, da SŽPD mimo zakona ne smejo priznati reprezentativnosti, pa delodajalec nikoli ni preprečeval pravice delavcev do stavke.

Po sestanku z zaposlenimi sredi februarja je delodajalec predlogom zaposlenih glede zaposlitve dodatnega pilota ter glede plač in dodatkov v celoti ugodil in jih celo presegel, zaposleni pa so tedaj izrecno potrdili, da so bila z dogovorom rešena vsa odprta vprašanja in odpravljena morebitna nesoglasja ter da do delodajalca nimajo drugih zahtevkov iz delovnega razmerja.

V podjetju so tudi zavrnili očitke glede pritiskov na zaposlene, za napovedano stavko pa ocenili, da ta ni nujna, primerna niti sorazmerna, saj bi z njo nastale velike težave in visoka gospodarsko škoda, na drugi strani pa primerjalno majhna korist. Kot so še zapisali, si sami prizadevajo za mirno rešitev spora, kar pa naj bi aktivno preprečeval prav SŽPD.
https://www.regionalobala.si/novica/sindikat-zerjavistov-stavka-ni-v-nasem-interesu-a-ne-bomo-dovolili-da-se-zadeve-resuje-na-hrbtih-del

STAVKE NE BO

Kot so po koncu pogajanj vodstva družbe s pooblaščencem zaposlenih in stavkovnim odborom, sestavljenim iz pilotov in vodij pilotskih čolnov, zaposlenih v družbi, zapisali v skupni izjavi za medije, bo s sklenitvijo dogovora prihranjena obsežna gospodarska škoda. Ta bi lahko nastala zaradi motene kakovostne pilotaže in varne plovbe v koprskem pristanišču ter v drugih delih teritorialnega morja Slovenije.
Stavke pristaniških delavcev ne bo

Obenem so družba in piloti v izjavi pozvali pristojne institucije k sistemski ureditvi vprašanja pilotaže, ki je po pomorskem zakoniku že definirana kot gospodarska javna služba in je zanjo predvidena koncesija, ki pa v zadnjem desetletju ni bila formalnopravno urejena.

Iz sporočila sicer ni razvidno, kaj natančno predvideva dogovor, ki je bil plod celodnevnih pogajanj. Zaposleni so zahtevali zaposlitev dodatnih pilotov, nakup ustrezne varnostne opreme in novih plovil ter dvig plač, ki naj bodo primerljive tistim v konkurenčnih pristaniščih.
Pomorska pilotaža 24 ur na dan sedem dni v tednu

Piloti Koper je sicer zasebna družba, ki izvaja pomorsko pilotažo v koprskem pristanišču in v drugih delih teritorialnega morja ter notranjih morskih voda. Pilotaža so strokovni nasveti, ki jih strokovnjak pilot daje poveljniku ladje glede vodenja ladje, da ta varno plove po pristaniščih in drugih območjih teritorialnega morja in notranjih morskih voda. Pilotažo izvajajo 24 ur na dan in sedem dni v tednu.

Če dogovora ne bi sklenili, bi piloti jutri, v sredo zjutraj, začeli stavko. V tem primeru bi bilo tako vplutje kot izplutje ladij iz koprskega pristanišča močno okrnjeno, lahko pa bi celo zastalo.
https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/stavke-pilotov-v-luki-koper-vendarle-ne-bo/484400
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 07 Apr 2019 20:48    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

MISEL DNEVA

Zadnja dva tedna, na primer, lovimo meduze. Vsaka druga stvar, za katero mislimo, da je meduza, je v resnici plastična vrečka.
Manja Rogelja, strokovna vodja piranskega Akvarija in naravovarstvenica
Primorske novice, 6.april 2019
https://www.primorske.si/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 08 Apr 2019 15:29    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

POKUKAJMO POD MORSKO PREPROGO

V soboto, 13. aprila, bo ob 9. uri, v Izoli potekala čistilna akcija Pokukajmo pod morsko preprogo. Kot so sporočili s Komunale Izola, bodo tudi letos s pomočjo prostovoljcev očistili morje. Vsi zainteresirani se boste zbrali na Lonki.

Tudi letos smo se odločili, da pokukamo pod “morsko preprogo” in naredimo nekaj dobrega za Naravo in Izolo. Tako kot lani, bo tudi letošnji dogodek zaznamovan z obilico dobre volje, možnostjo brezplačnega SUP-anja za vse prostovoljce v akciji, dobre hrane in seveda dobrih ljudi, so zapisali na izolski komunali.

Na morskem dnu vsako leto najdejo najrazličnejše odpadke. Najpogostejši so plastični odpadki, med temi so glede na vrsto odpadkov najpogostejši cigaretni ogorki, koščki stiropora ali purpena ter plastične vrečke ali koščki slednjih. Poleg tega pa se velikokrat v morju znajdejo tudi večji kosovni odpadki. Prav plastični delci pa so tisti, ki predstavljajo veliko nevarnost za morska bitja, saj se pomešajo s planktonom, ki ga pojedo manjše ribe, te pa so nato hrana večjim ribam, veliko teh rib pa se na koncu znajde tudi na naših krožnikih, plastika pa prav tako škoduje tudi drugim morskim živalim.
http://obalaplus.si/2019/04/08/izola-pokukajmo-pod-morsko-preprogo-in-ocistimo-nase-morje/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 14 Apr 2019 11:03    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

PLAVAJOČE HIŠICE

/13/...prvič sem videl takšne hišice v Amsterdamu in drugod po Nizozemskem, kjer jih v morskih kanalih uporabljajo predvsem za bivališča, sedaj jih lahko vidimo in preizkusimo tudi pri nas: Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

PLAVAJOČE HIŠICE


Lepotice Fiona, Ana in Evita

Luksuzne plavajoče hišice Fiona, Ana in Evita ponujajo navtično doživetje tudi za vse tiste, ki navtičnih izkušenj še nimate. Očarljive morske lepotice so idealna izbira za nepozabne počitnice, polne doživetij in pisanih spominov. Prepustite se omamnemu vonju morja, prisluhnite njegovi melodiji in začutite njegovo valovanje. Privoščite si morje na dosegu roke!

Hišica po morju plava, na njej lahko uživate, oj le naprej, oj le naprej, do brezkončnih spominov mej!

Vsaka od hišic je zgrajena v dveh nadstropjih. Spodnji bivalni del ima površino 32 m2 in gostom ponuja dve spalnici, dnevni prostor s kuhinjo in kopalnico ter manjšo teraso s sedežno garnituro. V zgornji etaži se ponuja čudovita terasa površine 40 m2, ki velja za srce in ponos naših lepotic. Vse tri hišice imajo tudi privez za manjši čoln ali vodni skuter.

Bivalne kapacitete ustrezajo štiričlanski družini, možna pa je nastanitev tudi do šest oseb, saj je kavč v dnevni sobi raztegljiv in ponuja dodatno ležišče velikosti 140 x 200 cm.

CENE NAJEMA

Cene nočitve v plavajočih hišicah Marina Seahouse Portorož – Fiona, Ana in Evita

* 07.01.–31.03. in 05.10.–21.12. - 100 €
* 01.04.–31.05. - 110 €
* 01.06.–21.06. in 09.09.–04.10. - 130 €
* 22.06.–08.09. in 22.12.–06.01. - 200 €

Vam morda lahko še kako pomagamo? Tukaj smo za vas! Pišite nam na info@seahouses.si ali nas pokličite na telefonsko številko +386 41 624 554.
https://www.seahouses.si/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2971

PrispevekObjavljeno: 21 Apr 2019 21:44    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

ISTRSKI TOPO

26. aprila 2019 ob 16. uri Monfort, Portorož


Piranski muzej ''Sergeja Mašera'' Piran vljudno vabi na splovitev plovila pred zbirko tradicionalnega ladjedelstva v nekdanjem skladišču soli Monfort v Portorožu.
V družbo starodobnih plovil ga bodo pospremili: Botra Savina Gorišek, jadralka, župan občine Piran, graditelji in ostali, ki so sodelovali oz. si prizadevali za njegovo izgradnjo.
Z glasbo sodeluje glasbena skupina mandolin Serenate.
Organizator: Pomorski muzej ''Sergeja Mašere'' Piran.

Pomorski muzej »Sergej Mašera« Piran je eden izmed partnerjev čezmejnega projekta revitalizacije pomorske dediščine severnega Jadrana, ki ga poznamo pod akronimom Mala barka 2. Letošnji največji izvedbeni projekt je gradnja replike topa – starega tradicionalnega ribiškega čolna. Po pridobljenem izvirniku, najdenem leta 2009, so risanje načrta čolna muzealci zaupali priznanemu slovenskemu navtičnemu arhitektu Andreju Justinu, po objavljenem javnem naročilu pa je piranski muzej gradnjo zaupal Izolanu Tomiju Sinožiću, ki je prav na pragu prvega vrhunca turistične sezone v škveru Monfort, v prostorih nekdanjih državnih skladišč soli, kjer za ime občine Piran nastaja tudi nov interaktivni muzej v okviru istega projekta Mala barka 2, začel z gradnjo replike čolna, ki jo boste lahko spremljali tudi obiskovalci. Predstavitev gradnje topa je bila v ponedeljek 16. 7. 2018. Tomiju Sinožiću in ekipi, ki se ja pravkar vrnila domov s festivala morja v Mošćenički Dragi, kjer smo jih spremljali na regatnem polju, ko so jadrali v batani Društva starih bark Izola, pa želimo srečno gradnjo in mirno morje.
https://emorje.com/novice/topo-gradnji-replike-na-pot/
https://sl.wikipedia.org/wiki/Istrski_topo

KRSTILI SO BARKO TOPO


V sklopu evropskega projekta Mala barka II, pri katerem je sodeloval tudi Pomorski muzej Sergeja Mašera Piran, so jo izdelali mojstri Tomi Sinožić, Kristjan Kerin in Gregor Pižent. Barko topo z oznako PI 10 bi morali sploviti že pred mesecem dni, vendar so se zaradi nezgode, ki je prizadela muzejskega kustosa Uroša Hribarja, glavnega koordinatorja projekta gradnje plovila topo, v muzeju odločili, da bodo počakali na njegovo vrnitev. Zaradi slabega vremena topa med slovesnostjo pred portoroškim Monfortom sicer niso splovili, je pa zato plovilo na varnem čakalo v bližnjem pristanu, kjer so ga krstili. Barka, v katero so Tomi Sinožić, Kristjan Kerin in Gregor Pižent vložili dobrega pol leta dela, bo v oskrbi Fakultete za pomorstvo in promet, za stroške vzdrževanja pa bo skrbel Pomorski muzej Sergej Mašera.
https://www.primorske.si/primorska/istra/krstili-so-barko-topo
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    MANIPULACIJE Z MALIMI DELNIČARJI Seznam forumov -> MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 51, 52, 53  Naslednja
Stran 39 od 53

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.