MANIPULACIJE Z MALIMI DELNIČARJI Seznam forumov MANIPULACIJE Z MALIMI DELNIČARJI
Manipulacije z malimi delničarji, Splošna Plovba d.o.o.,Portorož, morske in obmorske znamenitosti, svet premoženja in svet potrošnikov, socialne in čustvene stiske ter vzpodbude
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




MORSKE in OBMORSKE ZNAMENITOSTI
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 51, 52, 53  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    MANIPULACIJE Z MALIMI DELNIČARJI Seznam forumov -> MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 17 Maj 2018 10:41    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

ENERGY OBSERVER

Mineva poldrugo leto, odkar sta se Francoza Victorien Delafosse in Victorien Erussard z velikim katamaranom Energy Observer, ki ga poganjajo veter, sonce in vodik, odpravila na šest let trajajoče ekološko obarvano potovanje okoli sveta, ki ga je mogoče spremljati tudi prek interneta in mobilne aplikacije.

Že načrtovalci projekta Solar Impulse 2 so z letalom hoteli dokazati, da je z inovativnimi rešitvami mogoč transport brez uporabe goriva in z njim povezanih izpustov.
S podobnimi nameni se je februarja 2017 na pot okoli sveta odpravilo 30,5 metrov dolgo in 12,8 metrov široko plovilo Energy Observer, ki naj bi v šestih letih obiskalo 50 držav in 101 pristanišče, zgodovinska mesta, naravne rezervate in nacionalne parke, ogrožene ekosisteme ter na njihovo poslanstvo vezane mednarodne prireditve. Dokazalo naj bi, da je potovanje po morju mogoče brez škodljivih izpustov.
V francoskem projektu sodeluje več kot 3o arhitektov, načrtovalcev in inženirjev, ki so nekdanjo tekmovalno jadrnico z bogato zgodovino v dveh dneh predelali v platformo za preizkušanje novih tehnologij. Ob prvi splovitvi v Kanadi leta 1983 je bil namreč ta veliki katamaran namenjen za oceanske regate. Leta 1984 je presegel mejo 500 prejadranih milj v 24 urah, leta 1994 pa je s časom malo pod 75 dnevi zmagal na tekmi okoli sveta za pokal Julesa Verna. Različni lastniki so ga s prvotnih 24,5 metrov podaljšali na trodeset metrov, potem pa je po izgubi jambora v Biskajskem zalivu žalostno končal v skladiščni lopi na obali, kjer so ga odkrili in prevzeli sodelavci projekta Energy Observer.
Prenovljeno plovilo izkorišča energijo vetra, sonca in vode. Prekrito je s 130 m2 fotonapetostnih celic, ki polnijo baterije, te pa napajajo tudi dve vetrnici, postavljeni na bokih, in propelerja dveh motorjev, ki takrat, ko se plovilo premika s pomočjo vlečnega padala s površino 50m2, delujeta kot generatorja. Presežek energije se porabi za elektrolizo, s katero iz z reverzno osmozo očiščene vode pridobivajo vodik, namenjen pogonu plovila uko ni drugih virov.
Gorivne celice so glavna inovacija na krovu Energy Observerja. Sistem za razsoljevanje vode lahko predela 105 litrov morske vode na uro. Razsoljena in očiščena voda med elektrolizo razpade na kisik in vodik: prvega spustijo v zrak, drugega pa prečrpajo v rezervoarje, kjer je shranjen pod tlakom 350 barov. Z njim lahko napajajo gorivne celice, ki ponoči, ko ni ne sonca in vetra, dajajo elektriko za napajanje elektromotorjev.
Srce celotnega sistema je pametni računalnik, ki sproti beleži teoretično in efetivno proizvodnjo, meri razpoložljivost posameznih virov, raven Sončevega sevanja in hitrost vetra ter računa optimalno energetsko bilanco za dosego cilja. Na podlagi zamišljenih poti in razpoložljivih virov predlaga energetsko najugodnejšo rešitev - smer in hitrost.
http://www.energy-observer.org/
http://www.energy-observer.org/en/
http://www.energy-observer.org/actu/en/
http://www.energy-observer.org/en/#mission
http://www.energy-observer.org/en/#hydrogene
http://www.energy-observer.org/en/#equipe
http://www.energy-observer.org/en/#partenaires
https://siol.net/avtomoto/novice/futuristicni-katamaran-priplul-na-hrvasko-foto-472039

TEHNIČNI PODATKI

Dolžina: 30,5 m
Širina: 12,8 m
Višina: 6,5 m
Masa: 30 t
Hitrost: 8 - 10 vozlov
Število članov posadke: 2
Poraba energije: 100 kWh
Zmogljivost litij - ionskih baterij: 106 kWh z izhodi 24, 220 v in 400 V
Zmogljivost fotonapetostnih celic: 21 kW
Zmogljivost gorivnih celic: 26 kW
Moč elektromotorjev: 2 x 41 kW
Moč vetrnic: 2 x 1 kW
http://www.energy-observer.org/en/#bateau
www.tzs.si
ŽIT - št.5/2018, letnik LXIX,
http://www.tzs.si/zivljenje-in-tehnika

POZICIJA ENERGY OBSERVER


* 17.05.2018 - 15.05 UTC * 33°32.33′N * 031°09.79′E
* 18.05.2018 - 07.27 UTC * 33°03.34′N * 032°26.80′E
* 02.06.2018 - 05.16 UTC * 34°39.89′N * 033°02.48′E
* 05.06.2018 - 10.23 UTC * 35°53.35′N * 029°59.25′E
* 05.07.2018 - 19.22 UTC * 44°57.55′N * 013°28.39′E
http://energyobserver.geovoile.com/tourdumonde/2018/tracker/?lg=en


Nazadnje urejal/a zoran13 05 Jul 2018 20:26; skupaj popravljeno 4 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 02 Jun 2018 10:09    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

POMORSKA UPRAVA

Zdaj gradijo pritličje bodoče pomorske uprave

Delavci v Marini Koper te dni gradijo pritličje bodoče uprave za pomorstvo. V novi stavbi bo 1300 m2 površin za njeno delovanje.

Na streho objekta bodo med drugim namestili antenski stolp za komunikacijsko opremo in merilne instrumente. V zgornjem nadstropju bo tudi nadzorni center, s katerim bodo lahko zagotavljali varnost na morju in iz katerega bo mogoče tudi s prostim očesom nadzirati pristanišče, saj bodo imeli uslužbenci zagotovljen neposreden vizualni pregled nad vplovnimi kanali v Luko Koper in razmerami na sidrišču. Za naložbo bo država zagotovila štiri milijone evrov. Poleg 50 zaposlenih z uprave za pomorstvo se bodo na novo lokacijo “priselili” tudi uslužbenci SVOM (službe za varovanje obalnega morja), uredili pa bodo še parkirna mesta za službena vozila in ploščad za ustavljanje vozila s prikolico.
https://www.primorske.si/primorska/istra/zdaj-gradijo-pritlicje-bodoce-pomorske-uprave
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 02 Jun 2018 13:37    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

HOTELI BERNARDIN

/13/...na mestu hotelov Bernardin se je raztezala Piranska ladjedelnica, ki so jo v začetku sedemdesetih preselili v Izolo in je na tistem mestu nastal ta turistični kompleks, ki je prinašal nove ideje, nove kapacitete, turiste ter nove priložnosti za vse tiste, ki so imeli žilico za poslovne priložnosti.
Hoteli Bernardin so bili dograjeni v letu 1978 in so takrat pomenili vrh znanja, sposobnosti, kvalitete ter ponudbe gostom, ki so tam radi dopustovali, čeravno je bila zgolj in ena sama megalomanska betonska džungla.
Veliko petičnih gostov je v tamkajšnji ponudbi našlo tudi nekaj zase ali pa še dodatne ponudbe v mnogih spremljevalnih dejavnostih, ki so se odvijale v njihovi neposredni bližini, pa vse do izletov v Lipico, Postonjsko in Škocijansko jamo ali v Venezio. V tistem okolju je bilo vedno prijetno ali v poletnem vrvežu ter sprehodih ob neštetih trgovinicah in restavracijah ali ob nočnem vrvežu portoroških in bernardinske diskoteke. Da ob tem ne govorimo o spremljevalnih dejavnostih, centru dobrega počutja, nešteto fešt in koncertov znanih glasbenikov in glasbenih skupin iz vse Jugoslavije in sveta, vrvežu ob pomorskih krstih ter izletih z vsemi mogočimi ladjicami od Subaquatica naprej in nazaj. V laguni je še vedno tudi prostor za barke in vsi pogoji za delovanje potapljaškega centra.
Še v lanskem letu smo tam imeli podelitev diplom vsem diplomantom iz Fakultete za Pomorstvo in Promet in smo se vrnili v čase, ko smo iz prostorov pomorske šole, opazovali in uživali v izgradnji tega hotelskega kompleksa. Z njim smo bili še posebej povezani, saj so nam tam nudili tudi prostor in vse potrebno za končni maturantski ples, saj smo bili prva generacija, ki ji je to tudi uspelo uresničiti, za nami pa jih je bilo še mnogo. Takrat je bila direktorica še Senica in njej je bilo res veliko, do tega čudovitega kompleksa.
Žalostno, da so sedanji odgovorni pripeljali ta kompleks in vso spremljajočo dejavnost v situacijo v kateri so se znašli, ne samo zaradi hotelskih dejavnosti temveč zaradi velikega borznega pohlepa, ki so jim ga vsilili tisti, ki niti izkušenj v turizmu niso imeli in tej dejavnosti nikakor niso želeli dobro.
A prepričan sem, da smo vedno imeli dovolj znanja in sposobnosti, da bi prebrodili še tako veliko in obsežno krizo, a le s pravimi gospodarji. Sedaj še posebej, saj prav blizu stoji tudi Turistika in bi prav tam lahko iskali kader, ki bi s svežimi idejami in mladostno energijo popeljali hotele iz krize.
Ne smemo pozabiti tudi tega, da je to zapuščina naših mam in očetov, kateri so dali vse od sebe, da bi nam zapustili nekaj s čimer bi znali in zmogli upravljati, zato ne smemo sedaj dovoliti, da nam vse to sedaj pri(h)vatizira in razproda: Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Shocked Shocked Twisted Evil Twisted Evil Crying or Very sad
* Omenjena replika je bila objavljena v forumu na Financah že dne 08.03.2012
https://forum.finance.si/?articleid=343264

RESORT SAN SIMON

SAN SIMON DOBIVA NOVE LASTNIKE:

Nadzorniki Hotelov Bernardin naj bi dali 'znak' v prihodnjih dneh

Državni Kapitalska družba (Kad) in Modra zavarovalnica sta po neuradnih informacijah časnika Finance od družbe Hoteli Bernardin praktično zapečatili nakup turističnega kompleksa San Simon v Izoli. V četrtek naj bi namreč nadzorniki Hotelov Bernardin poslu prižgali zeleno luč. Akterji neuradne informacije ne komentirajo.

Da sta Kad in Modra zavarovalnica tik pred nakupom izolskega turističnega naselja, je že v začetku meseca poročal spletni portal Siol.

Kot spominjajo na Financah, oba državna upravljavca premoženja v zadnjem obdobju iščeta naložbe, ki bi prinesle večji donos od državnih obveznic. Opozarjajo tudi, da gre za nakup premoženja, saj družbi ne bosta opravljala hotelske dejavnosti, ampak bosta nepremičnine oddajali. Po nedavnem pisanju časnika Delo naj bi za nakup izolskega turističnega resorta plačali okoli 10 milijonov evrov.

Hoteli Bernardin: prodaja je skladna s poslovno politiko
Kad in Modra zavarovalnica sta sicer že sredi aprila na Agencijo za varstvo konkurence že prijavila koncentracijo zaradi prevzema podjetja Hotelsko-gostinski kompleks Resort San Simon.

Ta obsega hotela Haliaetum in Mirta in pet depandans - Palma, Korala, Perla, Sirena in Park. Poleg tega ga sestavlja še wellness center Mirta ter rekreacijske in športne površine.

V Hotelih Bernardin so za Finance pojasnili, da postopki prodaje resorta San Simon in kompleksa strunjanskega hotela Salinera še v teku, v skladu s poslovno politiko družbe pa prodajnih postopkov do njihove uresničitve ne morejo komentirati. Obljubili so, da bodo ob realizaciji posredovali več informacij. Modra zavarovalnica in Kad prav tako ne komentirata.

Prodajo premoženja zahtevajo banke upnice
Družba Hoteli Bernardin, ki je bila nekdaj del sistema NFD Holdinga, ki je šel nato v stečaj, a za zdaj še vedno ostaja največji posamezni lastnik tega pomembnega obalnega turističnega podjetja. Ker je družba prezadolžena, so banke upnice v zameno za sporazum o reprogramiranju obveznosti z začetka 2017, ki je podjetju omogočil nov investicijski cikel na matični lokaciji v Bernardinu, zahtevale prodajo drugega premoženja.

Hotel Piran so že prodali družbi Eurotas celjskega podjetnika Aleksandra Jančarja, štiri hotele iz kompleksa Metropol pa Liburnia Hotelom iz Opatije. Za kompleks Salinera naj bi se po nedavnem pisanju Dela medtem zanimala novomeška Krka, ki ima prek družbe Terme Krka na drugi strani kraja že v lasti kompleks Talaso Strunjan.
http://www.regionalobala.si/novica/san-simon-dobiva-nove-lastnike-nadzorniki-hotelov-bernardin-naj-bi-dali-znak-v-prihodnjih-dneh
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 02 Jul 2018 21:03    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

CASSIOPEIA

Študent je naredil svojo jadrnico iz sanj

“Pri prvi jadrnici, ki je bila precej manjša, mi je pomagal oče. Ko sem jo prerasel, pa sem se nove lotil po svojih načrtih. Vedno sem sanjal o leseni barki,” pravi Dan Poljšak, ki je v soboto v portoroški marini splovil svojo dvojambornico, imenovano Cassiopeia. Manjkajo še jadra, ki pa jih bo namestil do avgusta, ko se s punco odpravlja na pot do Lošinja.
Splovitev unikatne lesene dvojambornice Cassiopeie.

“Skoraj vse je že nared, le še za nekaj malenkosti moram poskrbeti,” je dan pred splovitvijo svoje dvojambornice Cassiopeie dejal njen graditelj Dan Poljšak.Za izdelavo je potreboval skoraj pet let. Enaindvajsetletni študent lesarstva, ki je kot dijak obiskoval portoroško pomorsko šolo, je zanesenjak in zaljubljen v morje. Rodil se je, seveda, v jadralski družini. Pri njegovem projektu, v katerega je vložil približno sedem tisoč ur dela, mu vsi družinski člani stojijo ob strani: mati mu je pomagala pri pridobivanju sponzorskega denarja, oče pri izdelavi barke, sestro pa je izbral za botro svoje nove stvaritve.

Cassiopeio je poimenoval po jadrnici iz knjige, ki jo je nekoč prebral, sicer pa je to ime ozvezdja severne nebesne poloble. Dolga je 7,5 metra in sodi v družino škunerjev, jadrnic z dvema jamborjema. “Prvotna ideja je bila izdelati baltimorski kliper, vojaško ladjo, ki so jo uporabljali med ameriško osamosvojitveno vojno v 19. stoletju. Pozneje sem načrte nekoliko prilagodil,” pojasni. Kot izpostavi, njegovo delo vpliva tudi na slovensko pomorsko kulturo in ohranitev dediščine izdelovanja lesenih bark. “Les sem kot material uporabil zato, ker ima dušo,” pravi. Izdelave jadrnice se je lotil pri rosnih 16 letih in na pomoč so mu priskočili tudi v srednji pomorski šoli. “V skladu z dogovorom bodo Cassiopeio uporabljali tudi kot šolsko jadrnico,” napove. Med svojimi pomočniki posebej omeni zdaj že pokojnega mojstra gradnje lesenih bark Ivico Krpetiča. Po oceni je imel z gradnjo približno 30.000 evrov stroškov, od tega je približno polovico pridobil od sponzorjev in donatorjev.

Dan Poljšak je doma v Škofji Loki, odslej pa mu bo njegova jadrnica služila tudi kot prenočišče, ko bo prišel v Portorož. Privezano jo ima v portoroški marini, kjer so mu prav tako prišli naproti s ceno. “Delo ni končano, saj moram namestiti še jadra in nekatere druge stvari,” pravi. Cassiopeio bo zares preizkusil avgusta, ko se bo s svojim dekletom podal do otoka Lošinja. Pri tem ga bodo spremljali tudi drugi domači, saj imajo “pri hiši” še eno jadrnico. Kakšni pa so njegovi načrti za naprej? “Obpluti si želim Grčijo in Italijo,” razkriva mladi kapetan.
https://www.primorske.si/primorska/istra/student-je-naredil-svojo-jadrnico-iz-sanj[/i]
http://www.regionalobala.si/novica/student-bo-splavil-jadrnico-ki-jo-je-naredil-z-lastnimi-rokami-7000-ur-in-25-tisoc-evrov
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 08 Jul 2018 08:24    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

GALEŠNJAK - OTOK LJUBEZNI

Hrvaški Otok ljubezni izbran za najlepši otok v obliki srca

Otok Galešnjak, katerega površina je 0,132 kvadratnega kilometra, je španski portal El Pais izbral za najlepši otok v obliki srca.

Galešnjak, ki leži dva kilometra vzhodno od otoka Pašman, je odkril Napoleonov kartograf leta 1806, slaven pa je postal s pomočjo zemljevida Google Earth. Od takrat je Galešnjak, ki ga imenujejo tudi Otok ljubezni, priljubljena destinacija zaljubljencev. Eden od lastnikov otoka, Vlado Jureško, je ob ponovnem odkritju otoka leta 2008 izjavil, da gre verjetno za edini otok na svetu, ki ima obliko srca. Na otoku ne živi nihče, zato je odlična lokacija za zaljubljence.

Med najlepše "srčkaste" otoke so se po izboru portala El Pais uvrstili še greben Heart (otoki Whitsundays v Avstraliji), otok Corazon (Lago Mascardi, Patagonija, Argentina), otok Tavarua (Fidži) in polotok Del Lago Welchen (Nemčija).
https://siol.net/trendi/potovanja/hrvaski-otok-ljubezni-izbran-za-najlepsi-otok-v-obliki-srca-284311
https://www.jutarnji.hr/Promo/padobranski-trojac-skokom-iz-aviona-poslao-svijetu-razglednicu-iz-hrvatske/5632543/
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=UZ8HOBgW5vc

GALEŠNJAK V PLAMENIH

Hrvaški navijači skoraj zažgali otok ljubezni Galešnjak

Nogometna vročica je na Hrvaškem pred četrtfinalom mundiala v Rusiji dosegla vrhunec, saj je postala vroča v pravem pomenu besede. Skupina podpornikov hrvaške izbrane vrste je skušala z baklami izraziti podporo ognjenim pred tekmo z Rusijo, a se je poskus ponesrečil, saj so plameni zajeli rastje na otoku v obliki srca Galešnjak.

Galešnjak, ki leži dva kilometra vzhodno od otoka Pašman, je postal slaven s pomočjo sodobne satelitske tehnologije in zemljevida Google Earth, ker po obliki spominja na srce. Ponosni Hrvati so celo prepričani, da gre za edini otok na svetu v obliki srca. Od takrat je Galešnjak, ki ga imenujejo tudi Otok ljubezni, priljubljena destinacija zaljubljencev. Otoček je nenaseljen.

Požar nastal kot posledica ponesrečene navijaške zabave

Skupina hrvaških nogometnih navijačev se je domislila, da bi na prav poseben način izrazila svojo nogometno strast. Prek družbenih omrežij je stekla akcija in zbralo se je približno sto somišljenikov, ki so se z baklami odpravili na otoček Galešnjak.

Tam so bakle nameravali prižgati ter na ta način izraziti in ovekovečiti svojo ljubezen do reprezentance in nogometa in veliko podporo hrvaškim nogometašem v najpomembnejši tekmi v zadnjih dveh desetletjih za napredovanje v polfinale mundiala. Vendar se je navijaška zabava ponesrečila in morali so posredovati gasilci.

Na srečo se nihče od udeležencev zabave z baklami ni poškodoval. Organizator tega dogodka je želel, da bi z dronom naredili skupinsko fotografijo, kako na Otoku ljubezni gorijo bakle v podporo hrvaški reprezentanci pred četrtfinalom svetovnega prvenstva. Hrvaški mediji ne poročajo o tem, ali jim je, preden se je ogenj razširil na makijo, uspelo posneti fotografijo in ovekovečiti veliki trenutek.
Poškodovan le majhen del otoka

Se pa na Hrvaškem sprašujejo, kako jim je prišlo na misel igrati se z odprtim ognjem v sezoni požarov, ko lahko suha makija in podrast zagorita že zaradi iskre, in to kljub številnim opozorilom, da je kurjenje v naravi zaradi velike nevarnosti požarov prepovedano.

Gasilci so požar hitro omejili in pogasili, ognjeni zublji pa so zajeli le manjši del površine v velikosti 30 krat 100 metrov. Kot je povedala predstavnica policije iz Zadra Sanja Šimurina, so sprožili postopek ugotavljanja okoliščin tega dogodka in identifikacije udeležencev, med katerimi so tudi osebe, že znane policiji.

Za zdaj policija odgovornih ni ovadila. V najslabšem primeru lahko odgovorne doleti postopek zaradi ogrožanja varnosti ljudi in poškodovanja tuje stvari, za kar je zagrožena tudi zaporna kazen.
https://zadarski.slobodnadalmacija.hr/kalelarga/clanak/id/555042/evo-kako-je-izgledalo-srce-vatreno-na-otoku-ljubavi
https://siol.net/sportal/nogomet/hrvaski-navijaci-skorajda-zazgali-otok-ljubezni-galesnjak-472294
https://www.jutarnji.hr/vijesti/crna-kronika/video-zbog-bakljade-za-vatrene-zapalili-otok-ljubavi-policija-istraga-je-u-tijeku-otkrit-cemo-tko-je-odgovoran/7573131/
http://morski.hr/2018/07/06/zapalili-otok-ljubavi-pokusaj-podrske-vatrenima-zavrsio-doslovno-vatreno/
https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=2HfoLnnEJOs
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 16 Jul 2018 19:55    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

RIBIŠKA SVETOVALNA PISARNA

Ribičem je znova na voljo svetovalna pisarna
Zavodu je vlada nedavno podelila petletno koncesijo za svetovanje v ribištvu

Ribiči so bili brez svetovalne pisarne eno leto, zdaj pa so dobili novo. Sedež ima v prostorih piranske Morske biološke postaje, vodi pa jo biolog in oceanolog Aleš Bolje.

Slovenski ribiči so po letu dni, odkar je ugasnila ribiška svetovalna pisarna v Izoli, vendarle dočakali novo svetovalno pisarno, ki ima sedež v prostorih Zavoda za ribištvo na Morski biološki postaji v Piranu. Zavodu je vlada nedavno podelila petletno koncesijo za svetovanje v ribištvu, pisarno pa bo vodil biolog in oceanolog ter zunanji strokovni svetovalec zavoda, Aleš Bolje (na zgornji fotografiji) iz Izole, ki je že več kot tri desetletja dejaven na področju ribiške zakonodaje, raziskovanja, svetovanja v ribištvu.

Nova in težko pričakovana svetovalna ribiška pisarna v teh dneh že deluje. Vsi postopki pa bodo uradno končani predvidoma prihodnji mesec. Kot poudarja vodja pisarne Aleš Bolje, bodo za ribiče dosegljivi po telefoni, elektronski pošti in v pisarni: "Bomo pa predvsem mi prišli do ribičev, kar bo zaradi narave dela ribičev najlažje."

Ribiška pisarna bo predvsem strokovni povezovalni člen med ministrstvom za kmetijstvo in med ribiči. Nudili jim bodo informacije, nasvete, pomoč pri evropskih in nacionalnih razpisih. Zadnja finančna perspektiva 2007–2013, denimo, je bila za ribiče zelo uspešna. Uresničili so 17 projektov, porabljenih pa je bilo 2.800.000 €. "Jaz upam, da bo enako uspešna tudi zdajšnja perspektiva, ki se izvaja v okviru akcijske skupine Las Istra. Upam, da bodo ribiči našli svojo možnost dodatnega zaslužka oziroma prestrukturiranja za dejavnosti, ki jim bodo pomagale pri osnovni dejavnosti, ribolovu."

Kot nam je povedal piranski ribič in dolgoletni predstavnik obalnih ribičev mrežarjev Zlatko Novogradec, so zadovoljni, da so vrata ribiške pisarne spet odprta, saj so bili zadnje leto tako rekoč prepuščeni samim sebi.
https://www.rtvslo.si/lokalne-novice/ribicem-je-znova-na-voljo-svetovalna-pisarna/459718
http://izola.si/zivljenje-v-izoli/kmetijstvo-in-ribistvo/ribistvo/
http://www.visitizola.com/sl/domov/

SARDELE

Ulova sardel skoraj ni več

“Sem povezovalni člen med ribiči in ministrstvom za kmetijstvo. Ribičem sem na voljo tako za vprašanja glede zakonodaje kot glede ribolova,” pravi Aleš Bolje, ki je biolog in oceanolog, tudi sam nekdanji ribič in ribogojec, sicer pa novi vodja svetovalne pisarne za ribištvo, ki deluje znotraj Zavoda ...

Aleš Bolje pove, da je ena od težav, s katero se v zadnjem času srečujejo ribiči, tudi večja prisotnost delfinov v Tržaškem zalivu.
https://www.primorske.si/primorska/istra/ulova-sardel-skoraj-ni-vec
http://ribiske-pocitnice.si/partnerji/strokovni_vodje/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 17 Jul 2018 23:45    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

INNARSUIT

Na Grenlandiji se je velik kos ledu, ki ga je videti tudi iz vesolja, pojavil pred vasjo Innarsuit, kjer so evakuirali 169 prebivalcev. To je nenavaden in neprijeten občutek prebivalcev majhne vasi Innarsuit, ki ga občutijo prebivalci te dni. Dobesedno pred vrati so našli veliko ledeno goro, ki ima rekordne dimenzije in ga je mogoče videti iz vesolja, mase 11 milijonov ton, dolžine skoraj 200 m in višina nad morsko gladino 100 m. Če bi se ledenik porušil, bi nastali visoki valovi, ki bi grozili celotni vasi, ki bi jo poplavili. Po mnenju odgovornih funkcionarjev, ni bilo tukaj nikoli česa podobnega.

Če bi prišlo do porušitve ledenika, bi nastala mogočna masa vode, ki bi najprej trčila v električno centralo in nato v rezervoarje goriva, ki se nahajajo ob obali. Prav zaradi te navarnosti je del prebivalstva točneje 169 ljudi evakuiran. Fenomen ledenih gora je poleti na Grenlandiji običajen pojav.
Strokovnjaki pravijo, da se dimenzije ledenih gora enormno povečujejo, prav zaradi okoljskih sprememb. Prav to pravijo v zadnji analizi, naj bi povečalo tudi rizike za cunami. Prav takšni dogodki, ne samo na Grenlandiji, marveč po celem svetu, resno opozarjajo, da je zadnji čas za ukrepanje.
http://www.meteo.it/giornale/enorme-iceberg-incombe-su-un-villaggio-della-groenlandia-169-agli-abitanti-evacuati-15427.shtml
https://www.youtube.com/watch?v=UFx_ZSoXVAA
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 19 Jul 2018 22:12    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

FIGA

/13/...na našem vrtu se je pred meseci zasadila sama in iz korita začela rasti prava mala figa s svojimi značilno oblikovanimi velikimi in močno zelenimi ter lepimi listi. Najprej mala, nato pa je s svojo presenetljivo hitro rastjo, zrasla v pravo lepotico, ki se zdaj visoka preko 2 m bohoti na vrtu. Vzvravnana in ponosna je iskala prostor, kot tudi svobodo in si priborila svoje mesto pod soncem. Lepa, čudovita, posebna, čarobna, sedaj imamo v vrtu tolikanj želeno figo, ponos naše dežele in čudovite ter zdrave narave. Upam, da bo zrasla v pravo krasotico, saj v njenem podnožju že poganjajo novi in novi listi, prav takšni, kot je bila še pred meseci tudi sama: Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

ŠE NISTE POSADILI SVOJE FIGE


Stari Egipčani so jo že 1500 let pr. n. št. uvrščali med zdravilne. Sadeži nas oskrbijo z vitalno energijo, ki jo potrebujejo možgani in živčevje. Dovolj je že en sam. Suhe fige so sladke, zato lahko nadomestijo vse nezdrave oblike sladkorjev, po katerih tako radi segamo, čeprav se zavedamo, da to ni dobro za naše zdravje. Fige ne redijo, pri presnovi delujejo od vsega sadja najbolj bazično, zato zelo dobro uravnotežijo naše zakisano telo. Semena, ki jih zaužijemo, delujejo v prebavilih kot balast, ki pomaga k zdravi črevesni flori, so odlično naravno odvajalo. Fige pomagajo pri utrujenosti, povečujejo koncentracijo, izboljšujejo razpoloženje, blažijo menstrualne bolečine in so izvrstne za hujšanje. Mleček nezrelih fig odstranjuje bradavice in prav zato jih morate posaditi na svoj vrt še letos. Zdaj so sadike na voljo tudi v izbranih, najboljših vrtnih centrih v Sloveniji.

Velike borke

Na mojem vrtu rastejo kar tri rastline in iz lastnih izkušenj vam povem, da so zelo nezahtevne, zlasti tista, ki raste tik ob hiši, vsako leto obilno rodi, in to celo dvakrat, če je pozna jesen, pa odtrgamo tudi še tretji rod. Prave borke so, kajti plodovi so na drevesih tudi še potem, ko odvržejo vse liste.

Figa Violetta je zelo preprosta za gojenje, najbolje pa je to, da je prilagojena na nizke zimske temperature in odrasla rastlina brez težav preživi tudi do –15 stopinj Celzija. Mlade rastline pa ovijemo z naravno zastirko iz koruze, praproti in podobnega materiala. Figa Violetta ne potrebuje opraševanja oziroma oploditev. Je zelo zdrava ter odporna proti boleznim in škodljivcem. Med rastno dobo zahteva veliko vode; njeno pomanjkanje lahko povzroči odpadanje plodov. Posadimo jo na sončno in zatišno lego.

Rajski sadeži

Figa Violetta ima široko, pokončno rast do višine treh metrov. Režemo jo zgodaj spomladi, vendar le toliko, da osvetlimo krošnjo, se pravi izrezujemo premočne sredinske veje. Jeseni se listi obarvajo svetlo rumeno. Plodovi so veliki, sladki in vijoličasto-rdeče barve. Glavna trgatev se običajno začne konec julija, začetek avgusta. Manjša trgatev je še od oktobra do novembra, odvisno od vremena.

Najboljša zdraviteljica

Ali ste vedeli, da plodovi fig uničujejo bakterije v našem telesu? Bogate so z vlakninami, imajo kar 11 vitaminov, 14 mineralov in 14 aminokislin, ki nato tvorijo beljakovine. S svežo figo lahko celo ublažimo zobobol.

Zdi se, da je argumentov za njihovo uživanje več kot dovolj in jih bomo odslej bolj cenili, morda pa celo posadili svojo figo, saj je prav zanimivo drevo z velikimi listi, sivimi vejami in okusnimi plodovi, ki so tudi po botanični plati nekaj prav posebnega, a o tem kdaj drugič.
https://old.slovenskenovice.si/lifestyle/zdravje/se-niste-posadili-svoje-fige

Najboljše fige so takoj z drevesa

Smokve so vir kalcija in vlaknin, bogate so z vitamini A, B in C ter poznane po tem, da pospešujejo prebavo.

Človek bi pomislil, da jih najdemo le na sončnih legah, a zelo dobro uspevajo povsod po Sloveniji. Užiten je celoten sadež, čeprav nekateri lupino odstranijo. Okus ni odvisen od barve, ampak od lege, kjer so smokve rasle. Figovci naj bi rasli že v raju, saj sta Eva in Adam s figovimi listi zakrivala goloto. Figov list zakriva gole dele telesa tudi na več umetniških delih.

Podatki kažejo, da izvirajo iz Male Azije in so morebiti prva drevesa, ki so jih začeli gojiti. Poznali naj bi jih že stari Egipčani, saj so bila v Sredozemlju že pred starimi Grki in Rimljani. Najstarejši smokvovec pa naj bi rasel na Siciliji. Največ jih izvozijo iz Francije, Grčije, Turčije in Brazilije, medtem ko je v Italiji najpogosteje na prodaj zelena sorta kadota, iz Turčije pa najpogosteje izvažajo vijoličaste z rdečim mesom.

Sveže smokve pojejte čim prej
Zrele smokve so zelo občutljive za prevoz, zato jih za prodajo po navadi oberejo, še preden dozorijo. Kupujte sadeže, ki se ob pritisku vdajo, vendar ohranijo svojo obliko. Smokve morajo imeti prijeten vonj, če dišijo po kislem, so prezrele. Če kupujete smokve pri pridelovalcih, si lahko privoščite tudi kakšno z drevesa, ki je najslajša. Najbolje je, da zrele smokve pojeste še isti dan, lahko pa jih v hladilniku shranite do treh dni. Ne popolnoma zrele fige pa imate lahko dan ali dva na sobni temperaturi, dokler se lupina ne zmehča.

Čeprav ne bodo tako okusne, kot če bi naravno dozorele na soncu in drevesu. Med sušenjem se smokve sploščijo v blazinasto obliko, saj jih morajo večkrat obrniti. Vsebujejo veliko sladkorja in so zelo hranljive. Najboljše so mehke, ki jih prodajajo v ohlapnih zavitkih, da ostanejo oble. Fige nižje kakovosti po navadi prodajajo stisnjene v plastičnih ovitkih.

Uporaba v kulinariki
Iz njih lahko pripravite kompot ali jih skuhate v vinu ter ponudite z vaniljevo kremo. Lahko jih daste v nadev za potico, sadni kruh ali kipnike. Dobro se podajo tudi k perutnini in divjačini. Uporabite jih lahko namesto suhih sliv za pripravo svinjine in kunčjega mesa v enolončnicah in dušenih jedeh, vendar jih pred kuhanjem namočite v rdeče vino. Servirajte jih cele ali razrezane na četrtine v obliki cveta. Na sredo daste lahko različne nadeve, na primer iz medu in sesekljanih oreščkov; nadevu po želji dodajte smetanov sir. Zraven se lepo podajo tudi maline. Sveže smokve imate lahko za poobedek ali začetno jed skupaj s pršutom ali suho salamo. Od oreškov se dobro ujamejo s pistacijami, mandlji in orehi.

Fige lahko nadevate s sladkimi ali slanimi nadevi, na primer s smetanovim ali modrim sirom, zeleno in orehi, lahko pa jih kuhate tudi v kompotih ali džemih. Za sladico jih lahko skuhate v medu ali sladkornem sirupu ali vinu, lahko pa jih tudi karamelizirate. Dobro se ujamejo tudi z raco ali jagnjetino. Če jih kuhate, lahko dodate za okus še cimet, limono ali vaniljo.

Pečene smokve pripravite tako, da jih razpolovite in s prerezano stranjo navzgor zložite v pekač. Na vsako polovice daste košček masla, pokapate s portovcem ali marsalo, potresete s cimetom ali muškatnim oreščkom in popečete, da rahlo porjavijo. Tako pripravljene lahko ponudite s perutnino ali dodate med in imate sladico. Smokve karamelizirate tako, da jih pomočite v vodo in povaljate v sladkorju, nato jih položite v posodo in daste v pečico na 220 stopinj. Pečete približno 15 minut oziroma tako dolgo, da se sladkor karamelizira. Ohladite in postavite v hladilnik ter ponudite hladne.
http://www.rtvslo.si/moja-generacija/dobro-pocutje/prehrana/najboljse-fige-so-takoj-z-drevesa/375830

Fige so balzam in motor vašega zdravja

Fige so že skozi stoletja del zdrave mediteranske prehrane. A daleč od tega, da si s svežimi le sladkamo poletne in jesenske dni.

Fige so tudi izvor hranljivih vlaknin, mineralov in še posebej polifenolov – enih od najmočnejših antioksidantov. Fige spadajo med živila, ki krepijo naše zdravje, a so tudi pomoč pri preventivi in zdravljenju bolezni.

Izraelski znanstveniki so pred kratkim opravili raziskavo, s katero so želeli določiti aktivnost antioksidantov pri nekaj vrstah fig. V ta namen so analizirali sestavine polifenolov, antocianinov in antioksidantno kapaciteto šestih različnih vrst fig, ki se med seboj razlikujejo po barvi (črne, rdeče, rumene in zelene).
Ugodno delujejo na raven holesterola v krvi

Odkrili so veliko vsebnost polifenola in močno antioksidativno aktivnost. Temnejša vrsta fig in intenzivnejša barva sta tudi garancija za več koristnih molekul in antioksidantov.

Največ polifenolov, antocianov in antioksidantov je v vrsti fig mission, ki jih prepoznamo po črno-vijoličasti lupini in rožnati barvi mesa. Zanimivo je tudi, da največ fitokemikalij najdemo v lupini fig, malo manj pa v mesu.

Že prejšnje raziskave so pokazale, da so fige zelo bogat izvor polifenolov. Verjetno preseneča dejstvo, da so fige veliko bolj bogate s polifenoli kot recimo jabolka, borovnice, grozdje, pomaranče, slive, jagode, celo živila, ki spadajo med zelo bogata s polifenoli – kot sta črno vino in čaj. Prav tako fige vsebujejo rastlinske maščobe, snovi, za katere je dokazano, da delujejo ugodno na raven holesterola v krvi.

Rastlinske maščobe (kot sta stigmasterol in lanosterol, ki sta v figah) se vežejo na molekule holesterola v črevesju in tako ovirajo njegovo vpijanje.

V figah so odkrili tudi spojine s potencialnim delovanjem proti raku – benzaldehid in kumarin. Te spojine še raziskujejo, rezultati pa obetajo veliko, zlasti pri zdravljenju raku prostate.

VRSTE FIG

Obstaja več kot 150 vrst fig, ki se med seboj razlikujejo, bolj po barvi kot po strukturi. Najbolj poznane in najbolj razširjene vrste so:

* mission (s črno-vijoličasto lupino in rožnato barvo mesa),
* kadota (z zeleno lupino in vijoličastim mesom),
* calimyrna (z zelenkasto rumeno lupino in rjavkastim mesom),
* jadranska figa (s svetlo zeleno lupino in mesom intenzivno rožnate barve).

Žal pa imajo fige zelo kratko sezono in so obenem zelo občutljive. Zato so najbolj okusne, če jih jemo neposredno potem, ko jih naberemo in so bile kratek čas shranjene v hladilniku.

Čeprav so sveže fige dostopne le nekaj mesecev na leto, lahko v suhih figah uživate vse leto.

Hranilna vrednost fig

Tako sveže kot suhe fige so zelo bogate z minerali, še posebej s kalcijem, magnezijem in kalijem. Kalcija je več v suhih figah.

Fige so izjemno bogat izvor hranljivih vlaknin in tvorijo visok odstotek vlaken, ki so v vodi topljiva. Ta vrsta vlaken pomaga pri znižanju ravni glukoze in holesterola v krvi, obenem pa deluje ugodno na uravnavanje presnove. Bogate so s številnimi fitokemikalijami, zlasti z betakaroteni, polifenoli, antocianini in rastlinskimi maščobami.

Koristne za zdravje

V vsakem primeru redno uživanje fig deluje ugodno na zdravje srca in ožilja. To potrjujejo naslednji razlogi:

Hranljiva vlakna fig delujejo tudi na raven sladkorja v krvi, s sladkorno boleznijo pa se odlično bojujejo tudi figovi listi, ki v nekaterih kulturah spadajo v osnovni del jedilnika. Zaradi številnih molekul, ki jih vsebujejo, potencialno delujejo proti nastanku raka.
Suhe fige so čudovit vir številnih hranil. Na splošno pojemo premalo suhega sadja, zato strokovnjaki priporočajo večjo zastopanost suhega sadja v prehrani kot pomemben vir antioksidantov in prehranskih vlaknin. Pri nakupu le previdno preverite sestavine. Pretiravati pa seveda ne gre, saj kljub vsemu sadje vsebuje veliko sladkorja.
https://www.aktivni.si/prehrana/zdrava-prehrana/fige-so-balzam-in-motor-vasega-zdravja/

FIGOV LIKER


privoščite si šilce figovega likerja

Fige lahko uživamo sveže in suhe, predelamo v marmelade in džeme, jih konzerviramo ali zamrznemo. Lahko pa si naredite figov liker.

Za figov liker potrebujete:

* 1 – 2 zavitka suhih fig (poleti lahko uporabite sveže fige)
* 1 l žganja
* ¼ l vode
* 20 – 25 dag sladkorja

Fige drobno narežemo in jih namočimo v žganje. Namakamo jih tri tedne. Vodo s sladkorjem zavremo, da se sladkor stopi. Nato žganje s figami precedimo skozi gosto cedilo in primešamo ohlajeno sladko vodo ter napolnimo steklenico ali steklenice.
https://www.kulinarika.net/zdravje/hrana-in-zdravje/186/s-figami-razkisajte-telo/[/i]


Nazadnje urejal/a zoran13 14 Sep 2018 22:20; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 04 Avg 2018 14:44    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

ŠOLSKA LADJA CAROLY

Leto splovitve: 1948
Dolžina 23,66 m
Širina: 4,80 m
Jadra: 210 m2
Motor: diesel AIFO 8061M
Moč: 82,03 KW
Hitrost: 8 vozlov pri 2900 o/min – 9 vozlov brez jader
Avtonomija: 550 milj pri 2900 g/m
Oborožitev: 1 M.A.B.
Posadka: 5 (1 oficir, 1 podoficir, 3 prostovoljci v enoti) + 9 učencev

* 1948-1949 - čezatlantsko potovanje s startom iz Genove do Buenos Aires
* 1955-1956 - čezatlantsko potovanje s startom iz Buenos Airesa do Genove s postankom v New Yorku
* 1982 - Otroci orožarja Riccardo Preve so podarili jadrnico vojaški Mornarici Italije
1983 - 2017 - namenjena za učenje in vaje Pomorske Akademije iz Livorna, poddalena iz Taranta, Pomorske vojaške šole "Francesco Morosini" iz Venezie, Vaje v Mediteranu, srečanja italijanskih jadrnic starodobnikov, Regate v Mediteranu in aktivnosti ekološkega združenja
Marevivo.

V Koper je včeraj priplula šolska jadrnica italijanske vojaške mornarice Caroly, ki letos obeležuje 70 letnico splovitve – njeno poslanstvo je usposabljanje mladih bodočih mornarjev vojaške pomorske akademije Ateires dell’Accademia Navale iz Livorna. Delegacijo, s poročnikom bojne ladje Liviom Martuscellijem na čelu, je danes v prostorih koprske občinske uprave sprejel podžupan Peter Bolčič.

Koper je postojanka na njihovi večmesečni plovbi, pretežno po Mediteranu, v okviru katere so obiskali Napoli, Gallipoli, Brindisi, Tivat, Split, že jutri pa svojo plovbo nadaljujejo proti Ravenni, Brindisiju in dalje do Albanije, Grčije, prek Korintskega kanala do Turčije ter jo zaključijo 23. septembra v Portoferraiu na italijanski Elbi.

Na krovu ladje je 14 članov posadke, od katerih je sedem študentov tretjega letnika, ki se urijo za častnike, med njimi pa so celo tri predstavnice nežnejšega spola. Vsak član posadke ima točno določeno zadolžitev, ki je ključna za normalno in varno plovbo – na ta način želijo mlad kader najbolje izobraziti in skozi prakso utrditi znanje, ki so ga v treh letih študija pridobili na področju pomorskih in navtičnih ved.

Šolska jadrnica Caroly, ki je privezana na carinskem pomolu pred Upravo za pomorstvo, je ena od simbolov italijanske vojaške mornarice. Pred tem je bila v lasti znanega italijanskega podjetnika in ustanovitelja podjetja Riso Gallo, Riccarda Preva, katerega družina je 24 metrov dolgo jadrnico leta 1983 podarila italijanski vojaški mornarici.

Ladjo je mogoče še 2. avgusta, tudi obiskati, za javnost bo odprta med 16. in 20. uro.
https://www.ekoper.si/koper/koper-te-dni-gosti-jadrnico-caroly/
http://www.marina.difesa.it/uominimezzi/navi/Pagine/Caroly.aspx


Nazadnje urejal/a zoran13 05 Avg 2018 21:23; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 04 Avg 2018 19:52    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

FIAMMETTA M.

* Hidrogliser
* Dolžina: 30,95 m
* Širina: 6,7 m
* Teža: 172 ton
* Motorji: MTU 396 16V TB 83 – 2 x 1550 kW
* Hitrost: 33,5 Nm
* Leto izdelave: 1989
* Število potnikov: 203

Z gliserjem iz Trsta na Mali Lošinj

Hitra povezava med Trstom in istrskimi mesti

Vas mika obisk bližnje Istre in obmorskih mest v Sloveniji in na Hrvaškem, a vas skrbijo vrste na meji in cestni promet v poletnih mesecih? Izognete se jim lahko s preprosto varianto - vožnjo po morju. Tam ni ne čakalnih vrst na državni meji ne zastojev, pa še lep razgled na istrsko obalo boste imeli. Vse to vam ponuja ladijska družba Liberty Lines s sedežem v Trapaniju, ki je včeraj povabila novinarje na krov svojega hidrogliserja ter jim med vožnjo do Poreča in Pirana predstavila svoje delovanje.
Družba povezuje 31 destinacij v Sredozemlju, med temi tudi Trst z istrskim polotokom. Ta poletna povezava, ki deluje od 28. junija do nedelje, 9. septembra, je rezultat sporazuma med Furlanijo-Julijsko krajino, Slovenijo in Hrvaško, ki so združile svoje moči, da bi spodbudile razvoj turizma in turistom in domačinom ponudile alternativo vožnji z avtom ali avtobusom.
Potniki lahko s četrtega pomola v Trstu dosežejo Piran, Rovinj, Poreč, Pulj in Mali Lošinj v zelo kratkem času, saj se vozijo s Fiametto M., katere srednja hitrost se giblje pri 34 vozlih, kar sovpada s 63 km/h.
http://www.primorski.eu/stories/alpejadran/288767_z_gliserjem_iz_trsta_na_mali_loinj/#.W2WtH8J9jcs
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:283313/mmsi:247679000/imo:8902890/vessel:FIAMMETTA_M
https://www.rtvslo.si/capodistria/da-trieste-a-parenzo-sulle-ali-di-fiammetta-m/462246
https://www.libertylines.it/dettaglio-news.php?id=41
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 12 Avg 2018 14:04    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

CARPE DIEM

Na Hvaru v enem večeru odštel 12.000 € za pijačo

V času turistične sezone na Hrvaškem velikokrat na družabnih omrežjih zakrožijo zasoljeni računi za pijačo in hrano, najnovejšega pa lahko označimo kar za ekstravagantnega. Gost znanega plažnega bara Carpe Diem na Hvaru je v enem večeru namreč odštel kar 88.000 kun (11.741 €) za pijačo.

Cenik pijače je bil po pisanju Jutarnjega lista gostu sicer vselej na voljo, toda nekatere cene so vseeno neverjetno visoke. Gost je naročil nekaj steklenic Dom Perignona, za najdražjo je odštel 15.000 kun (približno 2000 evrov), med dražjimi pijačami je druščina še pila tekilo znamke Padre Azul Anejo, za katero je bilo treba odšteti 110 kun na kozarček (skoraj 15 evrov), med “cenejšimi” pijačami pa so si privoščili Ožujsko pivo 0,3l (39 kun oziroma nekaj več kot pet evrov) in vodo Jana 0,3l (29 kun oziroma skoraj štiri evre), piše časnik.

Slovenski uporabnik twitterja, ki je objavil zasoljeni račun, je še pripisal, da napitnina ni bila vključena.

Dalmacija danas piše, da je Hvar postal elitna hrvaška turistična destinacija, a ta s seboj prinaša tako pozitivne kot negativne posledice. Na Hvar tako med drugimi prihaja vse več turistov z globljimi žepi, veliko pa naj bi bilo gostov, ki se pritožujejo zaradi previsokih cen.
https://www.primorske.si/primorska/pri-sosedih/na-hvaru-v-enem-veceru-odstel-12000-evrov-za-pijac
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 13 Avg 2018 10:12    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

ORKA - TAHLEQUAH J35

Končno se je poslovila od mrtvega mladiča, ki ga je 17 dni in 1600 kilometrov nosila na hrbtu

Več kot pol meseca so strokovnjaki in navdušenci nad kiti ubijalci zaskrbljeno spremljali žalovanje mame orke, ki je izgubila mladiča. Zdaj pa so strokovnjaki, ki spremljajo njeno gibanje, opazili, da se spet normalno prehranjuje, ima več energije, prav tako trupla mladiča ni več ob njej.

Očitno je zaključila proces žalovanja, pravijo strokovnjaki. Ta je trajal dolgih 17 dni, v tem času pa je skupaj z mrtvim mladičem preplavala okoli 1600 kilometrov.

To nikakor ni prvič, da orka žaluje za mrtvim mladičem, vseeno pa strokovnjaki menijo, da je po dolžini prenašanja mrtvega mladiča postavila rekord. Strokovnjaki sicer še niso enotni glede vprašanja ali orke, pa tudi drugi kiti in delfini, ki pogosto naokoli prenašajo mrtve sorodnike, dejansko žalujejo ali le ne prepoznajo dejstva, da so mrtvi. So pa leta 2016 predstavili ugotovitve, da se kiti in delfini pogosto skupinsko zberejo ob truplu mrtvega pripadnika skupine. Spremljali so 14 takšnih dogodkov, prva ocena pa je, da najbrž dejansko gre za žalovanje. Strokovnjakinja Lori Marino je za CNN dejala, da so "orke sposobne izjemno globokih čustev in kar smo na primeru obupane mame gledali 17 dni, je odraz natančno tega".

20 let stara orka, znana kot J35 ali Tahlequah, je po mnenju strokovnjakov kljub dolgemu žalovanju v dobrem fizičnem stanju, mrtev mladič pa je najbrž potonil na dno morja. Strokovnjaki so sicer upali, da bodo lahko opravili pregled trupla poginule živali, vendar se to zdaj najverjetneje ne bo zgodilo, saj ne vedo, kje se nahaja. Sklepajo sicer, da je poginil kmalu po rojstvu. Poginuli mladič sicer ni huda izguba le za mamo, ampak tudi za živalski svet, gre namreč za pripadnike ogrožene vrste.
https://www.24ur.com/novice/svet/koncno-se-je-poslovila-od-mrtvega-mladica-ki-ga-je-17-dni-in-1600-kilometrov-nosila-na-hrbtu.html
http://www.tgcom24.mediaset.it/animali/foto/il-lutto-di-mamma-orca-ha-portato-con-se-il-cucciolo-morto-per-due-settimane_3090351-2018.shtml
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 17 Avg 2018 19:55    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

AZAMARA QUEST

Dolžina: 191 m
Širina: 25,46 m
Ugrez: 5,9 m
Hitrost: 19,4 vozlov
Motorji: 4 x Wartsila Vasa 12V32 diesel 18.596 kW
Generatorji: 4 x Cegelec Alstom 4.650 kW
Pogon: 2 x GEC Alstom elektromotorji 6.750 kW
Bruto tonaža: 30.277 ton
Teža: 2.700 ton
Potnikov: 710
Posadka: 410
Začetek gradnje: 1999
Splavitev: 23. maj 2000
Palube: 11 (potniških 9)

AZAMAZING

PERPETUUM JAZZILE

Koper ponovno gosti edinstven Azamazing

Po kar dveh uspešno izpeljanih dogodkih v lanskem letu, bo mestno jedro Kopra že danes, 17. avgusta, ponovno priča prav posebnemu dogodku – Azamazing. Titov trg bo namreč gostil edinstven koncert priznane slovenske vokalne zasedbe Perpetuum Jazzile, ki bo nastopila ekskluzivno za goste prestižne potniške ladje Azamara Quest.

V tujini so tovrstni dogodki stalnica, v Kopru pa se bo takšen koncert, s katerim mesto spodbuja potniški turizem in ga približuje lokalnemu prebivalstvu, zgodil že tretjič, v letošnji potniški sezoni pa bo doživel kar dve ponovitvi, in sicer 19. septembra in 4. oktobra.

Plod večletnih lobiranj

Da pa je ladjar za izvedbo dogodka v okviru blagovne znamke „Azamazing“ izbral prav mesto Koper oz. Slovenijo, ni naključje, temveč plod večletnega strateškega dela na področju promocije destinacije Koper širom po svetu. Intenzivna lobiranja in predstavitve idejnih predlogov s strani turistične agencije Atlas Exspress ob podpori Mestne občine Koper, so trajala dolgi dve leti, na kar je padla odločitev, da se dogodek na Titovem trgu umesti v koledar prireditev „Azamazing“, ki jih Azamara Club Cruises trži za svoje potnike po celotnem Mediteranu. Sama priprava dogodka je potekala nadaljnji dve leti, med katerimi se je koncept spremenil v projekt, ki je požel izjemno zadovoljstvo vseh gostov.

Dogodek je bil lani v Kopru izveden v mesecu maju in septembru, letos pa bo dogodek izveden kar trikrat, saj je bil ladjar Azamare Quest izjemno zadovoljen z izvedbo prvega in drugega Azamazinga.

Najlepši koprski trg se bo tako danes zvečer prelevil v glasbeno kuliso in nekaj več kot 650 gostom potniške ladje ponudil nastop vrhunskih slovenskih glasbenih izvajalcev.

Perpetuum Jazzile so danes v svetu a capella glasbe, torej petja brez inštrumentov, svetovne zvezde. Njihovi koncerti doma in v tujini so razprodani. Priredba Africe, pesmi Tota, ameriškega benda iz sedemdesetih let, je takoj po objavi na portalu YouTube postala viralna, doslej pa si jo je ogledalo že več kot šestnajst milijonov ljudi.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=yjbpwlqp5Qw
https://www.youtube.com/watch?v=VgLYsVelq8Y
http://www.regionalobala.si/novica/perpetuum-jazzile-koper-ponovno-gosti-edinstven-azamazing
https://www.azamaraclubcruises.com/int/our-ships/azamara-quest
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:301248/mmsi:256216000/imo:9210218/vessel:AZAMARA_QUEST
https://www.azamaraclubcruises.com/int/our-ships
https://en.wikipedia.org/wiki/Azamara_Quest
https://www.primorske.si/primorska/istra/jutri-ponovno-perpetuum-jazzile-za-650-potnikov-pr


Nazadnje urejal/a zoran13 18 Sep 2018 21:55; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 28 Avg 2018 18:12    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

JERNEJEV KANAL

/13/...še kot srednješolci smo večkrat šli v Jernejev kanal v Krajinskem parku Seča, zaradi na koncu kanala dobre ošterije Ribič ali pa zaradi v kanalu privezane mogočne Galeje, na kateri so pekli enkratne pizze. Že ko si prišel na eminentno staro Galejo je bilo vse super, pa še v prijetni srednješolski družbi, je bilo še vse lepše in boljše. Ko sem danes videl prispevek na TV Koper Capodistria - Primorska kronika, sem se dobesedno zgrozil, kakšna anarhija vlada v Jernejevem kanalu v Seči, ko vsi samo nekoga čakajo, plovila se potapljajo, dostopi in pomoli so neurejeni in nevarni, privezi so nelegalni in predstavljajo višek izigravanja lastnikov, ki si tam privoščijo lepe odmore in dopust. Koliko sprenevedanja in prelaganja odgovornosti, kjer rešitev pomeni samo še zapisana črka na papirju, kdo in kako je potrebno urediti, medtem pa se razmere in nevarnosti samo še povečujejo. Le kam smo pripluli v tej lepi deželi, brez odgovornosti in mnoštvom neodgovornosti ter nonšalantnosti, brez kančka kmečke pameti o pravičnem in hitrem reševanju okoljske problematike: Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

JERNEJEV KANAL

Jernejev kanal še vedno čaka na ustrezen odziv ministrstva za okolje

Računsko sodišče: Upravljanje Jernejevega kanala ostaja nezadovoljivo

V Jernejevem kanalu je še vedno petnajst potopljenih ali delno plavajočih plovil. Od teh je sedem lastnikov znanih.

Direkcija za vode oziroma družba Soline kot upravljavec Krajinskega parka Sečoveljske soline je lastnike plovil v Jernejevem kanalu lansko poletje pozvala, naj jih odstranijo. Ker tega še do danes niso naredili, ministrstvo za okolje pripravlja gradiva za nadaljnja ukrepanja. Kdo bo odstranil osem plovil neznanih lastnikov, ni popolnoma jasno. Kot je v porevizijskem poročilu pred tremi meseci ugotovilo Računsko sodišče, upravljanje Jernejevega kanala ostaja nezadovoljivo.

Na ministrstvu za okolje in prostor pojasnjujejo, da so na območju Jernejevega kanala odstranili vsa plovila, ki so bila odložena na kopnem. Drugače je s plovili v vodi. Tudi če so potopljena ali delno plavajoča. Za njihovo odstranitev, poudarjajo, ministrstvo nima pravne podlage. Inšpekcija za okolje in naravo je namreč pristojna zgolj za nadzor ravnanja z odpadki. Ali je neko plovilo odpadek, pa lahko določi le lastnik, ki ga je zavrgel.

Inšpektor je inšpekcijski postopek tako uvedel le v primerih, ko je za poškodovana plovila presodil, da so zapuščena. V osmih od 15 takšnih primerov lastnikov plovil - odpadkov niso ugotovili. Zato je bila - tako ministrstvo za okolje in prostor - družbi Soline odrejena odstranitev. Direktor družbe Klavdij Godnič je na naše vprašanje, koliko takšnih plovil so do zdaj odstranili, skopo odgovoril, da nobenega.

Še naprej ostaja odprto tudi vprašanje odstranitve protipravno postavljenih lesenih pomolov, priveznih boj in uporabnih plovil, kot zahteva Računsko sodišče. Pristojno ministrstvo vztraja pri stališču, da bo razmere v Jernejevem kanalu lahko učinkovito uredilo šele z ustreznimi spremembami pomorskega zakonika.

Razmere se bodo spremenile tudi z gradnjo ribiškega pristanišča v Seči, ki ga načrtuje občina Piran. A se pri tem zatika zaradi deponije za začasno skladiščenje mulja v krajinskem parku. Zanjo mora občina pridobiti številna soglasja. Ob vsem pa je deponija mogoča le, še dodajajo na ministrstvu, če bo mulj mogoče uporabiti za vodnogospodarska dela.
https://www.rtvslo.si/lokalne-novice/jernejev-kanal-se-vedno-caka-na-ustrezen-odziv-ministrstva-za-okolje/443720

PRIMORSKA KRONIKA - 28.08.2018

* Jernejev Kanal - ogled od 03:02 do 06:04
https://4d.rtvslo.si/arhiv/primorska-kronika/174558937

JAVNI POZIV


Javni poziv lastnikom opuščenih predmetov-opuščenih plovil

Direkcija Republike Slovenije za vode je danes objavila javni poziv lastnikom opuščenih predmetov-opuščenih plovil, da do konca leta ta odstranijo iz vodnega in priobalnega zemljišča Jernejevega kanala na območju Krajinskega parka Sečoveljske Soline.
Po tem roku bo v skladu z Odločbo Inšpektorata za okolje in prostor, opuščene predmete-plovila odstranila Direkcija RS za vode.

Javni poziv, Evidenca opuščenih predmetov - plovil in Odločba IRSOP so objavljeni na straneh Direkcije za vode: www.dv.gov.si in http://www.dv.gov.si/si/javne_objave/javni_pozivi/
https://oe.finance.si/8941086/Lastniki-odstranite-opuscene-colne-Sicer-bo-odstranitev-placal-minister


Nazadnje urejal/a zoran13 10 Nov 2018 15:42; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 06 Sep 2018 13:17    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

PRAVICO IMATE IZVEDETI: X.del:

***** nadaljevanje s strani 35., 36. in 94. strani *****

POMORSKI KRST

/13/...leta 1974 smo oblečeni v rjave žakljevinaste vreče štartali pred Pomorsko šolo in vsak v svoji vlogi "zelencev" sestavili povorko, ki je počasi krenila pod Pomorsko šolo, mimo Monforta, skladišča šoli proti centru Portoroža. Eni smo vlekli velike in okorne topove, drugi prosili denar pred ogromno gusarsko skrinjo, tretji nosili Neptuna - boga morja in pahljače okoli njega, četrti pa nosili težko ladijsko vrv. Vsi skupaj pa smo močno tulili in razgrajali vpričo vse v čast Neptuna, višjih letnikov ter seveda preizkusa zrelosti. Verjemite, da so vedeli, kdo je bil prisoten na krstu in kdo ne, tistega so potem višji letniki imeli pravico zafrkavati in mu vsakodnevno dajati težke naloge, še celo leto, vse do naslednjega krsta. Bilo je prisotno veliko turistov, naših prijateljev, staršev, saj smo hoteli dobiti še kakšen dinar v blagajno, zato, smo bili še bolj glasni in prosjačili ter navijali. Kar nekaj se ga je nabralo in smo ga koristno porabili v naslednjih letih pri mladinski organizaciji ob organiziranju dejavnosti na šoli. V Portorožu so nas na pomolu čakale ribiške barke, ki so nas z vsemi že omenjenimi rekviziti, peljali v Piran in nas v velikih valovih pometali v morje pred Tartinijem. V vodi so nas pred barkami čakali gusarji višji letniki, ki so bili z biči pripravljeni za veseli sprejem na kopnem. Ko smo v težkih in namočenih vrečah komaj dosegli kopno, so nas zasuli z udarci z mokrimi biči, kar je bolelo in skelelo, da smo si še dolgo zapomnili te lekcije. Potem smo šli po težko, ogromno in debelo ladijsko vrv v skladišče pri ribarnici in jo z veliko muko vsi skupaj dali na ramena ter šli na širši prireditveni prostor na Punti, kjer smo zatem ponavljali zaprisego Bogu morja - Neptunu in si za vse večne čase zapomnili tiste besede, ki so nas za vedno povezale v življenje in delo. Potem je sledilo še zadnje dejanje in sicer kopanje v morju, ki so ga opravljali Gusarji in vsakega posamično vrgli v visoko morje, ki nas je po tolikšnih dogodivščinah in naporih prijetno ohladilo. Takrat nas je bilo zares ogromno, saj so bili vsi strojni oddelki, elektro, ladijski strojni ter navtični oddelek zares nabito polni in v učilnicah ni bilo skoraj več prostega stola. To so bili časi, ko je bil Pomorski krst res še pomorski krst, ki smo si ga zapomnili za vse življenje, saj smo ga skupaj s profesorji naslednja leta tudi sami organizirali in vodili: Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

POMORSKI KRST

NAJSTAREJŠA NEPREKINJENA PRIREDITEV V SLOVENSKI ISTRI

Pred vrati je 72. Pomorski krst, praznik pomorstva

72. Pomorski krst, praznik pomorstva bo od 7. do 9. septembra Piran spremenil v kraljevino Neptuna in gusarjev. Gusarske igre, prikazi pomorskih veščin, ogledi starih bark, predstavitev 430. mornariškega diviziona Slovenske vojske z vojaško ladjo Triglav 11, Neptunov koncert z mladimi glasbeniki in vrsta drugih dogodkov bodo poskrbeli za pester konec tedna. Vrhunec bosta predstavljala tradicionalna povorka in krst nove generacije pomorcev na pomolu pri Hotelu Piran.

Piran bo ta konec tedna zaživel v gusarskem vzdušju. Pomorski krst vsako leto prireja Gimnazija, elektro in pomorska šola Piran (GEPŠ) ob sprejemu nove generacije dijakov pomorske šole. Prvi krst v obliki spontanega dogodka brez prisotnosti dijakov in profesorjev so dijaki uprizorili leta 1947. Skozi leta se je dogodek spreminjal in postal pomembna pomorska etnografska prireditev, ki je med drugim najstarejša neprekinjena prireditev v slovenski Istri in najstarejša neprekinjena šolska prireditev v državi.

"Veseli me, da so domačini, različne inštitucije, turistični delavci, društva in gostinci v tej prireditvi prepoznali velik potencial. Obiskovalke in obiskovalci se bodo v treh dneh lahko pobližje spoznali s pomorskim poklicem," je v uvodnem pozdravu povedala Vojka Štular, podžupanja Občine Piran. Igor Novel, direktor Turističnega združenja Portorož, je dodal: "Že tretje leto aktivno sodelujemo pri organizaciji te tradicionalne prireditve z velikim pomenom za kulturno dediščino naše destinacije. Konkretno to pomeni, da skrbimo za organizacijo in koordinacijo programa prireditve, pripravo in tisk promocijskih materialov ter oglaševanje dogodka."

Ravnatelji GEPŠ-a Borut Butinar je zadovoljen z letošnjim vpisom – šolski prag bo prestopilo 51 dijakov in dijakinja. "Želimo si, da bi Pomorski krst prerastel v festival pomorstva in da bi se pomena te panoge še bolj zavedali," je dodal Butinar.

Vse tri dni prireditve, ki jo bo povezovala Irena Dolinšek, bodo potekali gusarska animacija, prikazi pomorskih veščin, ogledi starih bark in ponudba morskih dobrot. Letos bo program obogatila tudi predstavitev 430. mornariškega diviziona Slovenske vojske z večnamensko ladjo Triglav 11, odredom za specialno podvodno delovanje, vodom za uničevanje neeksplodiranih ubojnih sredstev in predstavniki Športne enote Slovenske vojske. "Sodelovanje na prireditvi je za nas zelo pomembno, saj si kader s pomorske šole želimo imeti svojih vrstah," je na novinarski konferenci povedal major Andrej Pečar, namestnik poveljnika 430. mornariškega diviziona Slovenske vojske.

V petek bodo otroci iz piranskih vrtcev na svetilniku izobesili gusarsko zastavo. Sledil bo prihod Neptuna in njegovega spremstva z ladjo na glavni pomol v Piran. Na Tartinijevem trgu se mu bodo z nastopi poklonili dijaki GEPŠ, plesno akrobatska skupina Flip Piran in mladi gusarji. Sledil bo Neptunov prevzem oblasti nad Piranom. Petkov večer se bo zaključil z Neptunovim koncertom mladih glasbenikov.

V soboto bo od 10. ure dalje potekala delavnica filetiranja ter vlaganja rib z degustacijo. Pred prihodom Neptuna bo nastopila Folklorna skupina VAL Piran, plesno akrobatska skupina Flip Piran in dijaki GEPŠ, potekalo pa bo tudi srečanje pomorščakov, ki bodo nagovorili dijake pomorske šole. Ob 17. uri bo Neptun v spremstvu gusarjev in novincev z pristal na glavnem pomolu v Piranu. Povorka se bo od pomola vila mimo Punte in Tartinijevega trga do ploščadi pred glavnim pomolom, kjer bo Neptun nagovoril navzoče. Sledil bo krst na pomolu pred Hotelom Piran in večerna pomorsko-gusarska zabava v Caffe Teatru.

V nedeljo ob 13. uri se bo prireditev zaključila s spustom gusarske zastave in predajo oblasti.
http://www.regionalobala.si/novica/najstarejsa-neprekinjena-prireditev-v-slovenski-istri-pred-vrati-je-72-pomorski-krst-praznik-pomorst
https://www.primorske.si/primorska/istra/krstili-bodo-51-dijakov


Nazadnje urejal/a zoran13 08 Avg 2019 22:08; skupaj popravljeno 6 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran13
Administrator foruma


Pridružen/-a: 29.01. 2011, 20:16
Prispevkov: 2975

PrispevekObjavljeno: 12 Sep 2018 13:22    Naslov sporočila: MORSKE IN OBMORSKE ZNAMENITOSTI Odgovori s citatom

DYNAMIC GTT 110 HYBRID

Nedavno je pred MonteCarlom zaplul nov prototip luksuzne jahte "Dynamic GTT 110 Hybrid". Z izgradnjo tega 35 metrov dolgega iz aluminija, so končali v začetku tega leta je znana cena 13.950.000 € piše boatinternational.com.

V italijanski ladjedelnici "Dynamic" iz Viareggia v Toscani, v katerem se je gradila jahta po designu studia F.A. Porsche, so opisali ta model z eno besedo - "izjemen". Jahta je prvi Hybrid v GTT seriji in doseže hitrost 22 vozlov, kar je več, kot so planirali. Poraba goriva je pri hitrosti 17,9 vozlov je 240 litrov na uro.

https://www.express.hr/style/porsche-je-napravio-jahtu-kakvu-jos-nitko-nije-vidio-16912


DYNAMIG GTT 165

Dynamiq GTT 165: luksuzna 50-metrska jahta za 24.400.000 €

Superjahta Dynamiq GTT 165 ima na dnu trupa pritrjene neke vrste ‘sank’, ki ji omogočajo hitrejšo in mirnejšo plovbo. Tako elegantno, kot se lahko zapelje čez zaliv, bo jahta hitra tudi na odprtem morju.

Superjahta Dynamiq GTT 165 je dolga 50 metrov in je najdaljša jahta v seriji GTT. Namenjena je tistim, ki si želijo kar največ učinkovitosti, medtem ko se udobno spopadajo z valovi. Lahek in robusten trup je narejen iz aluminija Sealium, k bolj mirni plovbi pa pripomore še Hull Vane, patentirana fiksna ‘smučka’, ki poleg stabilnosti pripomore k zmanjševanju porabe goriva in ustvarja hidrodinamičen vzgon.

Na jahti Dynamiq GTT 165 bo svoj prostor našlo 10 ali 12 ljudi, odvisno od števila kabin, ki ga izberete. Poleg tega je na krovu še dovolj prostora za 9-člansko posadko. Pogon omogoča superjahti doseganje hitrosti 20 vozlov, pri modelu GTS pa celo 25. Učinkovit pogonski sistem zagotavlja doseg 4.000 navtičnih milj, na voljo pa je tudi hibridni pogonski sistem, ki omenjeni doseg še poveča. Poleg vse moderne tehnologije superjahta ponuja še vse potrebno za užitek, zabavo in sprostitev. Na voljo so vam velika sončna terasa, jacuzzi, kinodvorana, bar in prostor za SPA ali telovadnico. Vstopna cena v svet ultraluksuza stane 24.400.000 evrov, čemur je treba prišteti še vse davke in druge pripravljalne stroške. Če se odločimo za še kakšno dodatno možnost, bo temu primerno višja tudi cena.
http://www.bedynamiq.com/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    MANIPULACIJE Z MALIMI DELNIČARJI Seznam forumov -> MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 51, 52, 53  Naslednja
Stran 37 od 53

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.